Fulltextové vyhledávání

LVK A SVK - KAPITOLA 5 - ŠTĚSTÍ

Kapitola č.5

ŠTĚSTÍ

Pohled z okna chaty PAM je jako z obrázku pana Lady. Venku zpívá Meluzína, horská chatička se chvěje zimou. Cestou na snídani padáme jako hrušky, ale ŠTĚSTÍ číslo jedna je, že se nám nic nestalo. Snídaně servírovaná švédským stylem, naše oči vidí párek a vajíčka na hniličku. Máme ŠTĚSTÍ číslo dvě, protože zrovna jsme si mezi sebou říkali, že na to máme chuť. Po třech dnech výcviku na svazích Krušných hor máme odpočinkový den. ŠTĚSTÍ číslo tři pro toho, kdo si od lyží rád oddechne. Po vydatné snídani se pokoušíme udělat pořádek ve svých věcech a rozehrát první kola soutěže v PIŠKVORKÁCH. Poobědváme a vyrážíme dolů do Jáchymova vyplavat unavené svaly. Cesta dolů připomíná ledovou bobovou dráhu a naše nohy jsou boby, které se bezpečně klouzají dolů, a je tu ŠTĚSTÍ číslo čtyři, všichni zdárně dokloužeme do horního Jáchymova. Rozdělujeme se na dvě partičky, jedna plavací, druhá ťapací. Plavací chvátá do Agricoly, aby dokázala zakoupit vstupenky v čase před čtrnáctou hodinou, které jsou o docela dost levnější. Pecka, máme ŠTĚSTÍ číslo pět, zvládli jsme levnější variantu a hurá do bazénu. Druhá část výpravy už se těší na oblíbenou cukrárnu, kde na ně čeká spousta dobrot. ŠTĚSTÍ číslo šest je pochutnat si na něčem dobrém. A poslední ŠTĚSTÍ číslo sedm máme vlastně my všichni, kterým bylo umožněno odjet na lyžařský a snowboardový výcvikový kurz a prožít   dobrodružství na horách. ŠTĚSTÍ, každý z nás ten pocit určitě zažil. Aby nám něco z takových okamžiků zbylo je důležité, abychom si to štěstí zaprvé uvědomili, a zadruhé uložili do paměti.

Srandabanda z Krušných hor

Autor: Mgr. Jana Ledvinová Publikováno 25. 1. 2024 7:51

LVK A SVK - KAPITOLA 4 - TOUHA

Kapitola č.4

TOUHA

Touha je zázrak, kámo zázrak…Všichni máme svoje touhy, které se snažíme oživit a vnést do života. U některých je to stát se lékařem, popelářem, mít domácího mazlíčka, nebo i účast na lyžařském výcviku. Jiní z nás touží úplně po něčem jiném a tvrdí, že lyžařský výcvik je k ničemu. To u nás, účastníků letošního lyžařského a snowboardového kurzu však neplatí a hned vám řekneme proč. Na kurzy nejezdíme jen kvůli lyžování, nebo snowboardingu. Tím, že se odhodláme opustit pohodlí domova, toužíme být alespoň na chvilku samostatní a dokázat si fungovat i v jiném prostředí. Touha sdílet s ostatními svoji radost z úspěchu, pohybu a samotného pobytu na horách přináší velmi pozitivní pocity. Radost, štěstí, emoce, sounáležitost, chvíle, kdy pomůžeme spolužákovi v nouzi, zažijeme i trochu nepohody, napětí, jsou ty okamžiky, které nás posouvají a na které máme nádherné vzpomínky. Touha společných chvil na horské chatě, klábosení po večerce, plánování zábavy, programu na svahu, ale i mimo něj a její uskutečnění je pro náš život velmi přínosné a prospěšné. Touha jet na vleku s holkou, která se mi líbí je tak mocná, že na ní u lanovky klidně pár minut počkám. Kdo, z vás již dnes dospělých, si toto pamatuje? Myslíme, že všichni, protože, když posloucháme příběhy našich instruktorů, co vše oni na výcvikových kurzech zažili, nepřestáváme se smát. Jedna historka za druhou a my znova toužíme, třeba jednu takovou zažít. A co je to vlastně ta touha? Je to silný vztah k něčemu, co by si člověk přál… Všichni jsme se do Krušných hor moc těšili. Touha naučit se na lyžích, nebo prkně se nám plní a jsme za to rádi. Děkujeme.

Srandabanda z hor

Autor: Mgr. Zdeňka Jelińská Publikováno 24. 1. 2024 10:16

Projekt - Vytvoření komiksu v 7. třídě

V loňském roce od října do konce prosince žáci 7. třídy v hodinách výtvarné výchovy vytvářeli svůj komiks. Vždy, když v hodině dodělali práci na dané téma, tak si vzali svůj rozpracovaný komiks a pokračovali v něm. Musím říct, že se některé komiksy povedli. Vybrali jsme 4 komiksy za 7. třídu, které můžete vidět v místní knihovně v soutěži o nejhezčí komiks.

Těšíme se na další výtvarný projekt.

Autor: Ing. Helena Adamová Publikováno 23. 1. 2024 13:16

LVK A SVK - KAPITOLA 3 - ZRCADLO

ZRCADLO

Ono se řekne, vesele do nového dne. Ale to musíte ráno vstát, vymyslet si příhodu za rušení nočního klidu, mrknout do zrcadla, ostatně to nám radil včera instruktor Vuk, když nám vysvětloval, jak se maluje portrét, ale už nám neřekl, jak se člověk lekne, když se do toho zrcadla opravdu ráno podívá a vidí…..rozcuchaného sebe, slepené oči, pomačkaný obličej . V lepším případě se pochválíš a zrcadlo ti řekne, že právě ty jsi ten, nebo ta nejkrásnější a nejšikovnější v celých Krušných horách. Raději zavřeš oči a sníš, jak jedeš na vleku a vystavuješ svoji zrcadlovou tvář slunci, jak se spustíš z kopce a kreslíš lyžemi nádherné obloučky a všichni na tebe na svahu hledí, jak máš na sobě nejnovější snowboardový model od Armaniho. Jsi ten, nebo ta nejlepší bytost na prkně na celém svahu…..a pak to přijde…REALITA!!

Za pět minut snídaně, za patnáct minut odjezd na sjezdovku, venku vítr, mlha, slunce nikde a k tomu ještě začíná pršet, bolí tě celé tělo, zima pekelná no fuj tajbl. Zrcadlo, zrcadlo tys mi lhalo!!A zrcadlo mi odpoví, zvykej si to je život a Krušné hory…

Dnes jsme překonali sami sebe a spoustu z nás se opět večer mohlo podívat do zrcadla a pochválit svoje já, že se snaha vyplatila. Sjezdovky s naprosto perfektním povrchem nás nenechaly zahálet a my jsme na sebe pyšní.

Ať v zrcadle vidíte vždy jen to krásné vám přeje

Sranda banda

Autor: Mgr. Zdeňka Jelińská Publikováno 23. 1. 2024 8:25

Beseda MP POSTOLOPRTY

Opět nás navštívila Městská policie Postoloprty. Připravila besedu pro žáky 2. stupně na téma sebeobrana. Nakonec dětem strážníci ukázali policejní výzbroj a výstroj.
Tímto moc děkujeme za perfektní program řediteli Romanu Kalejovi a jeho kolegovi

Autor: Nikola Antonyová Publikováno 22. 1. 2024 12:57

Sranda banda na horách - Kapitola 2

BOTY

A je to tady..  Začíná se lyžovat a snowboardovat. Najednou slyšíme: „Připravte se, klapka po 14 té“. Co to znamená po 14 té? Před 14 lety totiž kráčely naše lyžařské a snowbordové boty tady v Krušných horách poprvé. Někdy se stalo, že byly malé, někdy se nám docela vyzouvaly, ale pokaždé jsme se je snažili vrátit na tu správnou stopu. Mnohokrát přinesly dobrou zprávu a mnoho štěstí a radosti nám všem, kteří jsme si tady na horách napsali jeden svůj vlastní příběh o klukovi, nebo holce, kteří se naučili lyžovat a snowboardovat.  Dovedete si představit, jak na nás působila a působí ta slova instruktorů, když nás chválí? Jako balzám na duši… A když v příběhu hrajete a poznáte sami sebe, jste na sebe pyšní, třeba jako dnes, když jsme na lyžích a snowboardech stáli poprvé. Nebo, když jsme navázali na zkušenosti a um z minulého roku připadalo nám to, že vše plyne jako potůček z hor…..z hor krušných, ze kterých vás zdravíme.

Vaše Sranda banda

Autor: Mgr. Zdeňka Jelińská Publikováno 22. 1. 2024 7:45

Sranda banda opět na horách

Rok se s rokem sešel a opět začínáme psát nový příběh z bílého krušnohorského království. Byla jednou jedna škola a ta chtěla , aby všechny děti, které se v ní nachází uměly lyžovat, nebo snowboardovat. Je to přece bezva, když každý človíček se v životě pořád něco učí a dostává příležitosti a možnosti se zdokonalovat v kterékoli oblasti. A tak se stalo, že po prázdninách se ve škole začal realizovat projekt SRANDA BANDA na horách v roce 2024. Do projektu se mohl zapojit každý. Celkem se přihlásilo 34 žáků a začaly přípravy. Všichni víme, že bez dokonalé přípravy, nemá žádný projekt možnost vzniknout a ani být úspěšný. Přípravy probíhaly jak mezi žáky, tak ve sborovně i na horách. V lednu se konečně vše propojilo a projekt a  příběh Sranda banda na horách může začít.

Kapitola první

Cesta do hor

Nikdo z nás už nemohl dospat dnešního rána, jak moc jsme se všichni těšili. Snowboarďáci, lyžaři, instruktoři a tentokrát i naše víla zdravotnice. Je sobota 20.ledna a celá naše banda, a že nás letos jede opravdu hodně, nastupuje do červeného autobusu, který nás odveze za zimním dobrodružstvím na Nové Město nad Jáchymovem. Cesta protkaná za okny sluníčkem uběhla rychle, dokonce máme štěstí, že nás červeňáček dovezl až před hotel a chatu, kde budeme ubytovaní a nemuseli jsme kufry a lyžařskou výzbroj nosit daleko. Rychle jsme se ubytovali a čekal nás první obídek a odpoledne na sněhu plné koulování a her. Večer potom oficiální zahájení výcvikového kurzu a také trošku toho volna na klábosení se spolužáky. Všichni se již nemůžeme dočkat až zítra nazujeme lyže a snowboardy.

Autor: Mgr. Zdeňka Jelińská Publikováno 21. 1. 2024 22:26

Výtvarný kroužek v ŠD

Tentokrát jsme s dětmi na výtvarném kroužku v ŠD vybrali téma typicky zimní a tomu odpovídají i použité barvy, které si děti musely sami vytvořit a to pomocí smícháním bílé a modré barvy. Díky různým odstínům modré je každý obrázek originál, tak jako vždy.

Autor: Michaela Pokorná Publikováno 18. 1. 2024 22:34

Projekt LES ve 2. třídě

Začátkem roku proběhl ve 2. třídě projekt „V lese, jó v lese“. Jak už název napovídá, celý se týkal života v lese. Nejprve děti tvořily myšlenkovou mapu na dané téma, poté společnými silami sestavily „Příběh muchomůrky“, který se jim opravdu moc povedl. Při hodině matematiky vymýšlely a řešily slovní úlohy o sbírání hub nebo sázení stromků. V prvouce si děti vyzkoušely týmovou práci při získávání a následné prezentaci nových informací o lesních zvířátkách. To nejzábavnější ale přišlo nakonec - tvorba společných lesních koláží. Projekt se nám velmi pěkně vydařil a už se těšíme na další.

Autor: Mgr. Ivana Tegtmajerová Publikováno 17. 1. 2024 21:32

Učící se skupina

Náš pedagogický sbor se stále vzdělává, jednotlivě na vysokých školách, po skupinách, online i prezenčně. Oblasti jsou různé: digitální vzdělávání, zdravověda, moderní metody kritického myšlení RWCT, také osobnostně sociální výchova.

Nejvíce je pro nás cenné vzdělávání celého pedagogického sboru. Již po několikáté hned z kraje nového kalendářního roku. Prošli jsme již tématy: Formativní hodnocení, Motivace žáka, Učitel a jeho komunikace s rodičem a dalšími. Jsme spolupracující tým.

Autor: Mgr. Jana Ledvinová Publikováno 17. 1. 2024 8:00

KURZ ZDRAVOTNÍK ZOTAVOVACÍCH AKCÍ

Učitelé a vychovatelky naší školy se stále vzdělávají. První dva lednové víkendy jsme strávili  (J. Dvořák, I. Pokutová, D. Tegtmajerová a S. Vlková) na zdravotnickém kurzu v Praze. Cílem bylo osvojit si a prohloubit znalosti v oblasti ošetřování úrazů, rozpoznat a správně vyhodnotit možná onemocnění dětí i dospělých a také velmi důležitá resuscitace miminek, dětí i dospělého člověka. Součástí kurzu byla i záchrana tonoucího. Kurz byl ukončen zkouškou, kterou jsme všichni úspěšně složili a stali se tak vyškolenými zdravotníky zotavovacích akcí (lyžařský, kurz, ozdravný pobyt, škola v přírodě nebo letní tábor).

Ivana Pokutová

Autor: Ing. Ivana Pokutová Publikováno 16. 1. 2024 20:55

Škola bruslení se školní družinou poprvé

Dnes proběhla první hodina bruslení na Zimním stadiónu v Lounech.
Bylo to skvělé sportovní odpoledne. Bez ohledu na naše dovednosti na bruslích – ať už jsme začátečníci nebo zkušení bruslaři – všichni jsme si ten čas na ledě užili.
Těšíme se na další společné chvíle na bruslích, které jsou naplánované na každý pátek a budou nás provázet až do konce března. Doufáme, že každý týden přinese radosti ze zdokonalování našich bruslařských dovedností.