Ve 3., 5. a 6. třídě v rámci spolupracujících skupin žaci dostali jeden společný úkol. Každá třída obdržela jeden obrázek, který si společně pečlivě prohlédla. Děti měly za úkol zamyslet se, co na obrázku vidí, a přemýšlet o tom, jaké pocity v nich vyvolává. Diskutovaly o různých detailech a sdílely své první dojmy a nápady.
Poté každý žák napsal svůj vlastní příběh, který podle něj obrázek zobrazuje. Někteří se nechali inspirovat konkrétními postavami či místem, který na obrázku viděli, zatímco jiní se zaměřili na celkovou atmosféru nebo emoce, které v nich obrázek vyvolal. Příběhy se pohybovaly od dobrodružných až po pohádkové, a některé byly dokonce zábavné a humorné.
Výsledky byly velmi povedené a bylo hezké sledovat, jak každý žák v obrázku vidí něco úplně jiného. Společná aktivita nejen podpořila kreativitu a fantazii dětí, ale také ukázala, jak různá mohou být naše vnímání a interpretace jednoho a téhož obrázku.