V zimním období se žáci 6. a 7. tříd zapojili do inspirativní pisatelské dílny, která se konala jak venku, tak ve třídě. Tato aktivita byla zaměřena na rozvoj tvůrčího psaní a spolupráce mezi žáky.
Program začal venku, kde žáci pracovali ve dvojicích. Četli si zimní otázku a zapisovali odpověď. Přesouvali se mezi jednotlivými stanovišti, kde plnili různé další úkoly, otázky spojené se zimní tematikou. Každý úkol vyžadoval kreativní přístup a žáci pečlivě zapisovali své myšlenky a nápady.
Po návratu do třídy žáci sdíleli své odpovědi a zážitky se spolužáky. Sdílení podpořilo otevřenou diskusi a umožnilo každému prezentovat své nápady a inspirovat ostatní.
V závěrečném pisatelském úkolu na téma: "Co pro mě znamená zima?" měl každý žák příležitost vyjádřit své osobní pocity, vzpomínky a dojmy ze zimního období. Výsledné texty byly plné emocí, originality a ukázaly, jak rozmanitě mohou žáci vnímat zimní čas.
A co vy? Zimní čas se zdá být dlouhý… Zkuste třeba využít čas a též si odpovědět: „Kam by ses vydal/a, kdyby tě zima pozvala na výlet?“ „Co myslíš, že by si přála zima, kdyby měla jedno přání?“apod.
Jana Ledvinová