Společnými silami jsme s dětmi ze školní družiny vytvořili krásný hmyzí hotel. Je umístěný na pozemku školy u plotu 1. stupně. Hotel nabízí útočiště a podporu pro různé druhy hmyzu. Na informační tabuli na plotě si můžete přečíst pár zajímavostí.
Společnými silami jsme s dětmi ze školní družiny vytvořili krásný hmyzí hotel. Je umístěný na pozemku školy u plotu 1. stupně. Hotel nabízí útočiště a podporu pro různé druhy hmyzu. Na informační tabuli na plotě si můžete přečíst pár zajímavostí.
V měsíci dubnu proběhla celoškolní soutěž na téma „VODA V PŘÍRODĚ“, které se zúčastnili všichni žáci druhého stupně naší školy. Den Země slavíme 22. dubna a světový den vody 22. března. V soutěži žáci odpovídali na rozličné otázky, které souvisejí se životodárnou vodou. Současně se i dozvěděli spoustu zajímavostí odkud se voda bere, jestli je možné pít vodu ze studánky, co znamená tvrdá a měkká voda a mnoho dalšího.
Nejlépe si v soutěži vedli tito žáci:
6.třída
1.místo Natálie Kondrátová
2.místo Ondřej Beneš
3.místo Václav Vincík
7.třída
1.místo Eliška Šťastná
2.místo Petr Šašek
3.místo Amálie Doskočilová
8.třída
1.místo Magdaléna Mazáková
2.místo Andrea Kozáková
3.místo Jan Šatoplet
9.třída
1.místo David Hlohovský
2.místo Michaela Musilová
3.místo Ladislav Vogel
Děkujeme všem za účast v soutěži. Vyhlášení výsledků proběhne na konci školního roku.
Mgr. Zdeňka Jeliňská
V 1. třídě proběhla minulý týden čtenářská lekce pod vedením p. uč. Tegtmajerové a p. uč. Pokutové. Pracovali jsme s knihou Hafíkova dobrodružství – Jak si hledal ženu. Na úvod měly děti podle obálky hádat, kdo bude hlavní postavou knihy. Poté hledaly po třídě schovaného pejska a v kruhu o něm každý řekl jednu větu. Při čtení knihy děti bedlivě poslouchaly a odpovídaly na zadané otázky. Po dočtení příběhu pak ve dvojicích sestavovaly zvířecí rodiny, které následně představily ostatním. Na závěr jsme celou lekci společně zhodnotili - jak se nám kniha líbila, ale i jak se nám pracovalo.
Tyto čtenářské lekce bývají pro žáky velmi přínosné. V první řadě rozvíjejí čtenářské dovednosti žáků - porozumění textu, určování hlavních postav, hledání hlavní myšlenky a mnoho dalších. Ve druhé řadě si díky těmto lekcím žáci přirozeně osvojují znalosti ze světa kolem nás.
V přípravné třídě jsme si připomněli Den včel . Malovali jsme, vyráběli a nakonec jsme si přečetli zajímavosti o včelkách a něco nového se dozvěděli.
ZADÁNÍ 6.KOLO
Napiš ještě alespoň další dva sporty, které jsou pro Austrálii typické.
5. Váš úkol je uhádnout budovu, která je na fotografii. A co se uvnitř nachází?
7. Na jakém letišti budeme za chvíli přistávat?
9. Kolik hodin je v Austrálii právě v tomto období, když v Čechách je 19.30
10. napiš název australských jídel:
………… slané koláče, kombinace sekaných nebo nadrobno krájených mas nebo jater či ledvinek v těstě.
………. – tmavě hnědá pomazánka, která obsahuje převážně kvasnicový extrakt.
………… – tradiční chléb bez droždí.
Odpovědi odesílej na zdenka.jelinska@zslenesice.com do 23.5.2023
SPRÁVNÉ ŘEŠENÍ 5.KOLA
1. Mate - Kamarád (friend)
2.Cheers - děkuji (thank you)
3 .I’ll see you tomorrow arvo - uvidíme se zítra odpoledne
4. Thongs - žabky vietnamky nebo dámské tanga (podle kontextu)
5. Maccas
6. Bogana
7. Barbie
8. Sheila
9. Dunny
10.Sunnies
TABULKA PRŮBĚŽNÉHO POŘADÍ PO 5.KOLE
Soutěž AUSTRÁLIE |
P |
O |
Č |
E |
T |
|
K |
O |
L |
|
10 |
|
Jméno a příjmení |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Celkem bodů |
|
Tomáš Chaloupka |
9
|
11 |
11 |
17 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
Anežka Arnoštová |
9 |
9 |
11
|
13 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
Marek Borč |
7 |
9 |
11 |
17 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
Michal Málek |
9 |
10 |
11 |
16 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
Lukáš Chaloupka |
9 |
11 |
11 |
17 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
David Haspeklo |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jan Šatoplet |
7 |
10 |
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Stala Patrovská |
9 |
10 |
11 |
15 |
10 |
|
|
|
|
|
|
Dne 10.5. 2023 jsme se zúčastnili závodu MLADÝ ZÁCHRANÁŘ, který se konal v Libočanech u Žatce. Závod prověřil naše žáky v těchto disciplínách - resuscitace, evakuace, první pomoc, střelba ze vzduchovky, přelanění, třídění odpadu atd. Naši školu reprezentovali čtyři žáci - Magdalena Zemanová, Magdalena Mazáková, Rozálie Vašková a Marek Borč.
Umístili jsme se na sedmém místě ze čtrnácti družstev.
Tímto žákům děkuji za skvělou reprezentaci naší školy a Zuzce Krejčové za morální podporu, která se soutěže zúčastnila jako náhradnice.
OTÁZKY 5.KOLO
Není angličtina jako angličtina! Pokaždé, když přijedete do anglicky mluvící země, připadá vám, že vůbec neumíte anglicky. V konverzaci slyšíte slova, která určitě neznáte ze školní výuky angličtiny. Říká se jim slangové výrazy. A o těchto výrazech bude dnešní 5. kolo soutěže o Austrálii.
1. “Mate”, nepostradatelný výraz, se kterým se budete setkávat v každodenní konverzaci. Najdi synonymum pro toto slovo.
2. Pojem “cheers” zaznívá v Austrálie skoro pořád. Není to ale tím, že by si tady pořád na něco připíjeli, Ozíci totiž toto slovo používají namísto klasického……….?
3. Až vám někdo řekne „I’ll see you tomorrow arvo”, myslí tím……………………?
4. Pozor na nedorozumění se slovíčkem thongs, které má víc významů………….?
Jaké???
5. Všude přítomný a všemi milovaný McDonalds, jistota, když přijde hlad, hlavně v noci… Tady se ovšem nechodí do McDonalds ale do …………………?
6. Česky bychom nejspíš řekli buran, hanlivé označení pro člověka z vesnice. Australský venkovan se označuje za …………….. Není to zrovna lichotivé slovo, přesto ho bude slýchávat hodně často.
7. ………………… neboli BBQ party. Další australské klišé: “Let’s put some shrimps on the ……………”. Australané jsou doslova posedlí grilováním a griluje se tady opravdu všechno, co vás napadne. Pravdou je, že jejich venkovní grily téměř na každém rohu v parcích a na plážích k tomu doslova vybízejí. Je to tady jedna velká nekonečná…………… party.
8. Pohledná mladá slečna je pro Ozíky tzv. …………………! V Austrálii je snad každá druhá slečna ……………...
9. Pokud se budete shánět po toaletě a pošlou vás na ………………, nebojte, jdete správným směrem.
10. Před ostrým australským sluníčkem vás ochrání jedině ……………… sluneční brýle, bez kterých se tady nedá přežít ani v zimě.
Odpovědi na zdenka.jelinska@zslenesice.com do 14.5.2023
ŘEŠENÍ 4.KOLA
Odpovídal Marek Borč
TABULKA PRŮBĚŽNÉHO POŘADÍ
Soutěž AUSTRÁLIE |
P |
O |
Č |
E |
Jméno a příjmení |
1 |
2 |
3 |
4 |
Tomáš Chaloupka |
9
|
11 |
11 |
17 |
Anežka Arnoštová |
9 |
9 |
11
|
13 |
Marek Borč |
7 |
9 |
11 |
17 |
Michal Málek |
9 |
10 |
11 |
16 |
Lukáš Chaloupka |
9 |
11 |
11 |
17 |
David Haspeklo |
9 |
|
|
|
Jan Šatoplet |
7 |
10 |
11 |
|
Stala Patrovská |
9 |
10 |
11 |
15 |
Ve čtvrtek 27. dubna proběhl ve 3. třídě projekt Zdravé zuby, krásný úsměv. S žáky jsme si povídali o tom, proč je tak důležité se o své zuby starat. Pak děti zhlédly video o správném postupu při čištění, a také si samy zoubky vyčistily přinesenými kartáčky. Závěr projektu patřil obrázkům zdravých a nemocných zoubků a vhodných pomůcek pro dokonalé vyčištění chrupu.
Rok se s rokem sešel a jsme tu zase! Kdo? Přece my, čarodějnice a čarodějové! Slétli jsme se na našem oblíbeném místě před školou a krásně jsme si zalétali na koštěti, pochytali jsme všechny pavouky, zachránili zakleté plyšáky a pak jsme usedli kolem ohně a pořádně se najedli. Bylo to skvělé a my se těšíme zase za rok!
© 2024 Základní škola Lenešice, okres Louny, Kontaktovat webmastera, Prohlášení o přístupnosti
ANTEE s.r.o. - Tvorba webových stránek, Redakční systém IPO