Moderní výuka
Metody, pomůcky
- Podporujeme realizaci výletů v návaznosti na výuku
- Podporujeme předávání zkušeností
- Rozvíjíme činnost metodických sdružení
- Delegujeme úkoly na děti – vést je k samostatnosti
- Realizujeme ročníkové práce nově
- Zapojujeme všechny smysly do výuky
- Výuku zaměřujeme na činnostní učení a na využitelnost v praxi
- Dle možností umožňujeme prožitek v hodině
- Rozvíjíme činnost v dílnách a kreativní tvoření
- Podporujeme zapojení rodičů do hodnocení „referátů“ (práce) žáků
- Podporujeme vytváření atraktivnějších hodin pro žáky
- Zaměřujeme se na zpětnou vazbu
- Podporujeme výuku ICT
Hodnocení
- Rozvíjíme sebehodnocení
- Podporujeme slovní hodnocení
- Zaměřujeme se na druhy hodnocení – realizujeme seminář, využijeme poznatky semináře
Soutěže
- Podporujeme soutěže mezi třídami
- Vytváříme celoroční školní soutěže
- Zapojujeme se do vyhlášených soutěží
Plán čtenářského rozvoje 2023/2024
- Čtenářské a pisatelské dílny realizovat v tomto schématu:
- stupeň 1x za týden v každé třídě
- stupeň 1x za týden v každé třídě
- Čtenářské lekce realizovat v souladu se čtenářskou dílnou. Učít je buď sami nebo v tandemu.
- Realizovat čtenářství ve školní družině - formou kroužku
- Realizovat lekce čteme s nečtenáři v prvním ročníku. - pomoc pro učitele 1. roč.
- Úložiště lekcí - Onedrive - uspořádat, nasdílet zbytku školy, zveřejnit seznam odborné literatury - propojit knihy v rámci stupňů (řád, přehled všichni).
- Úprava prostor knihovny na 1.st., čtenářský koutek v 1.třídě.
- Pravidelné tandemové výuky
- Seznámit ostatní s metodami aktivního učení a zařazovat je do výuky - umožnit dalším kurz RWCT
- Systematicky zařazovat prvky formativního hodnocení.
- Otevřené hodiny pro kolegy - navzájem se inspirovat dobrou praxí. - vzájemně
- Sdílet autorské texty a více prezentovat na veřejnost.