Na úvod se seznámili s nezbytnými pravidly a hned po tom se vrhli do vody. Všichni se moc snažili.
Dnes jsme se ve školní družině pustili do něčeho netradičního – malování kávou! Děti se zapojily do tvorby obrázků, které nemalovaly klasickými barvami, ale obyčejnou kávou.
Káva jako výtvarný materiál má své kouzlo. Po smíchání s vodou vytváří různé odstíny hnědé, díky kterým si děti vyzkoušely nové techniky stínování.
Druháčci si v pátek připomněli Den české státnosti a svatého Václava. O sv. Václavovi četli, se sv. Václavem počítali, poznatky si zapisovali a lepili.
A protože právě společně dočetli knihu Kouzelná třída, přenesli se na pár hodin a jednu svačinovou oslavu do středověku. Byla to zábava.
Ve středu 25. září navštívili žáci první třídy Národní technické muzeum v Praze, kde si prohlédli expozici Tiskařství.
Děti si samy vyrobily knihu a vyzkoušely psaní různými pomůckami, jako husím brkem, starým perem nebo rákosem. Zjistily také, jak se dříve knihy psaly, jak dlouho to trvalo a viděly historické tiskařské stroje. Nadchla je i zmínka o Ďáblově bibli, jedné z nejstarších a nejzajímavějších knih.
Výlet se nám velmi vydařil a děti odcházely plné nových poznatků a zážitků.
V pátek 20. září jsme vyrazili se 3., 4. a 5. třídou na exkurzi do Loun na výstavu Člověk v přírodě. Děti se rozdělily do skupin a dostaly pracovní list s otázkami. Ty musely vyplnit během procházení pavilonů či volně vystavených domácích zvířat.
Všichni se tohoto úkolu zhostili zodpovědně, takže jim zbyl čas na nákup drobností nebo dárečků.
V přípravné třídě se klade velký důraz na rozvoj jemné motoriky, která zahrnuje schopnost dítěte ovládat drobné svaly v rukou a prstech. Tyto dovednosti jsou klíčové pro psaní, kreslení, stříhání a další činnosti, které jsou základem pro školní vzdělávání.
Děti tyto aktivity moc baví.
I děti ve ŠD vítaly období podzimu. Venku se to začíná krásně barvit a zvířátka hledají teplá místečka pro svůj úkryt. Tentokrát děti tvořily barevné ježečky z novinových letáků, pomocí štětečku, krásně barevné kukuřice a otiskem živých listů. Vznikly tak originální podzimní obrázky.
V úterý jsme se s dětmi ze školní družiny vydali na cyklovýlet do Loun do parku. Počasí nám naštěstí přálo, a tak jsme si mohli užít slunečné odpoledne plné zábavy a pohybu.
Doufáme, že nás počasí opět potěší a brzy se vydáme na další cyklovýlet.
Jak napsat příběh?
Šesťáci vědí, jak na to. Připomněli si kroky ke tvoření příběhu. K upřesnění, o čem bude příběh, využili obrázkové karty DIXIT – jednu vylosovanou a 0 - 8 dalších. Díky kartám se začal v hlavě rozvíjet příběh: Kdo, kde, kdy? Základní postavy, místo a doba byla připravena ke konzultaci se spolužákem. Konzultace pomohla k utřídění myšlenek a šesťáci se pustili do první části příběhu – úvodu.
V úplném tichu se rozeběhly propisky po papíře. Napsat příběh není záležitost krátkodobá, to víme. Dnes jsme si přečetli několik začátků příběhu a pochvalovali jsme si dobré nápady.
Na konci při hodnocení práce se téměř všichni shodli, že se jim podařilo se pěkně rozepsat a jsou s dnešní úvodní částí spokojeni. Příští dílnu psaní budeme pokračovat. Hotové příběhy budeme po dokončení publikovat ve třídě a….. možná i někde jinde.
Jana Ledvinová
Žáci 7. třídy se zapojili do tvořivého projektu s názvem "Strom budoucnosti". Nejprve vytvořili dvě papírové ruce. Do jedné napsali své jméno, a do druhé pak přání, co by si přáli do budoucna. Poté tyto ruce nalepili na velký papírový strom, který společně umístili na čestné místo ve třídě.
Fiřtová Kateřina, Pechová Daniela
© 2025 Základní škola Lenešice, okres Louny, Kontaktovat webmastera, Prohlášení o přístupnosti
ANTEE s.r.o. - Tvorba webových stránek, Redakční systém IPO