image

Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
28 1 2 3 4
MASOPUST 2022
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
ZÁPIS NANEČISTO 2022
24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Drobečková navigace

Úvod > Aktuality ze školy

Aktuality ze školy


Štítky:












Dnes jsme vyráběli hmyzí dům!

V naší školní družině jsme dnes tvořili hmyzí dům z přírodních materiálů jako dřevo, šišky a větvičky. Děti se zapojily do výroby a naučily se, jak důležitý je hmyz pro naši přírodu. Hmyzí dům bude sloužit jako útočiště pro včely, brouky a další užitečné tvory.

Těšíme se, až uvidíme, kdo si do něj přijde vytvořit domov.


Autor: Nikola Antonyová Publikováno 1. 4. 2025 16:17

Žáci 8. třídy se ponořili do dystopického světa knihy Dárce

Poslední dva měsíce si naši osmáci zpestřili literárním miniprojektem na motivy knihy Lois Lowryové Dárce. A že to nebyla jen tak ledajaká četba! Při čtení se nejen ponořili do příběhu, ale také si lámali hlavy nad tím, jaké by to bylo žít ve společnosti, kde je vše předem nalinkované – žádné barvy, žádné emoce, žádné vzpomínky… a hlavně žádná čokoláda! Při zkoumání dystopického světa, kde by se možná ani Wi-Fi signál neuchytil, se žáci zabývali otázkami morálky, významem vzpomínek a přemýšleli, co to vlastně znamená být odvážný. Jonas, hlavní hrdina knihy, jim byl průvodcem na cestě prozření, během níž pochopili, že život v předpřipravené dokonalosti má svá temná úskalí. A právě v těchto úvahách se ukázalo, jak citlivě a s pochopením dokážou, alespoň někteří, žáci přistupovat k hlubokým lidským otázkám. Během projektu se žáci pustili do samostatné i skupinové práce, plnili čtenářské i pisatelské úkoly a metody kritického myšlení se snažili uplatňovat tak důsledně, že by z nich měl radost i samotný Dárce. Na závěr vymýšleli své vlastní scénáře konce tohoto dystopického příběhu. K tomu přidali i své kreativní výtvarné zpracování. Tento miniprojekt nejenže obohatil literární rozhled našich osmáků, ale taky posílil jejich schopnost přemýšlet, spolupracovat a – kdo ví – možná je i varoval před podezřele dokonalými společnostmi. A pokud se mezi nimi objevil budoucí spisovatel sci-fi, nebudeme se vůbec divit! Každopádně si ale zaslouží velkou pochvalu za to, s jakou chutí a odhodláním se do tohoto nelehkého tématu pustili. A protože konec knihy zůstal otevřený, tak Hledání modré, Posel v temném lese a Syn (další knihy celé série) už jsou na cestě k nim…


Autor: Mgr. Martina Švíková Publikováno 1. 4. 2025 12:44

Matematika v devítce - Treasure Hunt

Přípravy na "přijímačky" vrcholí a nervozita ve třídě je již znát, tak jsem si připravila malé rozptýlení. Třída si chtěla procvičit procenta a tak jsme to pojali zábavnou formou pomocí Treasure Huntu.
 
Po chodbě jsem rozmístila příklady a následně šli žáci ve skupinkách příklady řešit. Musím celou skupinu pochválit, i když začátek měl pomalejší rozjezd, tak závěr počítání byl už opravdu rychlý. 
 
Všem přeji úspěšné přijetí na jejich vybranou školu.
 
Ing. Helena Adamová

Autor: Ing. Helena Adamová Publikováno 30. 3. 2025 20:58

Projektový den k Mezinárodnímu dni lesů v 1. třídě

V naší první třídě jsme oslavili Mezinárodní den lesů formou projektového dne, během kterého jsme objevovali les a jeho tajemství. Dopoledne jsme strávili venku, kde jsme poznávali stromy, šišky a lesní zvířata a povídali si o tom, proč je les důležitý a jak se v něm správně chovat.
 
Součástí programu byla i hra s kartičkami – děti ve dvojicích spojovaly popis zvířete s odpovídajícím obrázkem. Takto si nejen procvičily čtení s porozuměním, ale také se dozvěděly spoustu zajímavostí o zvířatech.
 
Ve výtvarné výchově a pracovních činnostech jsme tvořili mraveniště. Děti použily klacíky, mech, šišky, vyráběly mravence z hmoty a jejich cestičky z papíru. Výsledkem bylo velké třídní mraveniště, které nyní zdobí školní chodbu.
 
Projektový den byl plný zábavy i učení.
 
Zuzana Charvátová, Mgr. Hanka Šefčíková

Autor: Zuzana Charvátová Publikováno 25. 3. 2025 22:29

Projekt „Barvy kolem nás“ oživil výuku v 6. a 7. třídě

 S přicházejícím jarem proběhl na naší škole projekt s názvem „Barvy kolem nás“ , který přinesl žákům 6. a 7. tříd možnost ponořit se do fascinujícího světa barev.

V hodinách ČJ se žáci dozvěděli o základních barvách a o jejich dalším míchání. Povídali si o jejich symbolech a působení na lidskou psychiku. Společně objevili, jak barvy ovlivňují naše prostředí – od oblečení přes interiéry až po jídlo, apod. Diskutovali o tom, které barvy vnímají jako příjemné či nepříjemné, jaké emoce v nás vyvolávají.

Součástí projektu bylo také čtení krátkých příběhů o barvách, které se staly inspirací k vytvoření jejich vlastních příběhů, ve kterých barva ovlivňuje osud postavy. Tento pisatelský úkol pak sdíleli se spolužáky. V příbězích jsme našli kreativitu.

Na závěr si každý vybral svou oblíbenou barvu a zamyslel se nad tím, proč ho právě tato barva nejvíce oslovuje. Celý projekt byl zakončen sebehodnocením, kdy si žáci zhodnotili svůj přístup k práci a celkový dojem z projektu.

Barvami se žáci zabývali i v ostatních předmětech: AJ, NJ, přírodopis, fyzika, výtvarná výchova.

Projekt „Barvy kolem nás“ nejen oživil výuku, ale přinesl i spoustu zajímavých diskuzí a nových poznatků. Jak se ukázalo, barvy nejsou jen projevem krásy, ale mají hluboký vliv na naše vnímání a emoce.                                                                                                       

Jana Ledvinová

 


Autor: Mgr. Jana Ledvinová Publikováno 25. 3. 2025 22:27

Výlet 6. třída - Čokoládovna Pralalinka Louny

Dnes jsme měli další společný výlet a byli jsme se podívat v Lounech na náměstí, kde má paní Jana Klesalová otevřenou čokoládovnu s krásným názvem Pralalinka. Měli jsme domluvenou přednášku o čokoládě, jak se čokoládové pralinky vyrábí, jaké druhy čokolády jsou a samozřejmě nemohla chybět i ochutnávka. Dostali jsme čokoládovou fontánu s ovocem a žáci si mohli nabrat kolik chtěli. Někteří nakoupili dobroty i domů.
 
Den byl úžasný a počasí nám také přálo. Kdo v Pralalince ještě nebyl, tak by ji měl navštívit.
 
Zdraví celá 6. třída

Autor: Ing. Helena Adamová Publikováno 24. 3. 2025 15:31

Literární projekt deváté třídy: Tatér z Osvětimi a Cilčina cesta

Deváťáci naší školy uzavřeli v minulém týdnu svou dlouhodobou literární cestu, která trvala takřka sedm měsíců. Shrnuli v ní svou práci s knihami Tatér z Osvětimi a Cilčina cesta od Heather Morrisové. V rámci dvouhodinovky literatury se věnovali reflexi přečtených děl pomocí metod RWCT, konkrétně použili metody ALFA BOXU a PĚTILÍSTKU. Cílem těchto aktivit bylo nejen porovnání obou knih, ale také hlubší zamyšlení nad příběhy, jejich poselstvím a významem pro dnešní dobu. Před tímto shrnutím žáci absolvovali čtení a poslech četby obou knih a plnili různorodé čtenářské i pisatelské úkoly, které jim pomohly porozumět textu a rozvíjet jejich schopnosti interpretace. Zvláštní důvod k radosti pak přineslo zjištění, že někteří žáci se do této doby neřadili mezi nadšené čtenáře a před tímto projektem neměli na svém kontě ani jednu přečtenou knihu. Dnes si však mohou připsat hned dvě a navíc takové, které čerpají ze skutečných událostí.

Všichni žáci zvládli své úkoly na jedničku a já věřím, že se jim nejen podařilo pochopit hlubší smysl obou knih, ale že někdo z nich najde v literatuře zalíbení i do budoucna. Moc bych si přála, aby jim tento projekt otevřel cestu k dalším skvělým příběhům a obohatil jejich vztah ke čtení!


Autor: Mgr. Martina Švíková Publikováno 24. 3. 2025 12:37

Týden mezinárodních kuchyní aneb Když se jídelna změnila v celý svět

minulý týden se naše škola proměnila v jednu obrovskou mezinárodní restauraci! Proběhl totiž Týden mezinárodních kuchyní, během kterého jsme mohli ochutnat speciality ze Slovenska, Itálie, Mexika, Asie a Maďarska. A že to byla jízda plná chutí, vůní a kulinářských dobrodružství! Naše školní jídelna se pod rukama šikovných žáků prvního stupně a jejich pedagogického doprovodu proměnila v opravdový festival barev. Každý den jsme se ocitli v jiné části světa – stoly zdobili čínští draci, slovenské vrcholky hor (kde se prý tu a tam mihli i medvědi, ale naštěstí jen na papíře), roztomilé mexické kaktusy, girlandy v italských barvách a mnoho dalších tematických dekorací. Takže pokud někdo na chvíli zapomněl, co má na talíři, stačilo se rozhlédnout a hned měl jasno! Speciální uznání si zaslouží šikovné žákyně 4. a 5. třídy, které během asijského dne zvládly absolutně bez chybičky oběd s bambusovými hůlkami. Nezapomenutelným zážitkem bylo také středeční vaření s naším speciálním hostem – zkušeným kuchařem, který nám připravil pravé mexické pochoutky. Ačkoliv někteří možná měli obavy z pálivosti, nakonec si většina pochutnala. Velké poděkování patří našim úžasným kuchařkám, které se s nadšením pustily do přípravy těchto zahraničních specialit, a dokázaly, že školní jídelna není jen místem, kde se jí, ale i místem, kde se cestuje chutěmi!

A protože se nám tato akce osvědčila, rádi bychom podobné dny opakovali častěji. Naším cílem je vařit nejen chutně, ale i zdravě a pestře, aby si každý přišel na své. Tak kdo ví, třeba příště ochutnáme Francii, Japonsko nebo třeba africkou kuchyni!

Takže vidličky (nebo hůlky) do ruky a těšíme se na další dobrodružství na talíři!


Autor: Mgr. Martina Švíková Publikováno 24. 3. 2025 11:57

Bee-Bot v 6. a 7. třídě

Žáci 6. a 7. třídy si vyzkoušeli práci s Bee-Boty, interaktivními robotickými včelkami, které pomáhají rozvíjet logické myšlení a prostorovou orientaci.

Bee-Bot je chytrá hračka, která děti učí základy programování zábavnou formou. Pomocí několika tlačítek mohou naplánovat, kam se včelka pohne – dopředu, dozadu nebo se otočí doleva či doprava. Díky tomu si procvičují, jak správně poskládat kroky, aby Bee-Bot splnil zadaný úkol.

Kateřina Fiřtová

Autor: Kateřina Fiřtová, Dis. Publikováno 20. 3. 2025 22:01

ZÁPIS NANEČISTO 2025

V úterý 18. března proběhl na naší škole zápis nanečisto. Budoucí třídní učitelka hovořila s rodiči o organizačních věcech zápisu, odpovídala jim na jejich dotazy, a mezitím děti v jiné třídě pilně pracovaly s asistentkou Zuzkou Charvátovou, která je vlídně a hravou formou provedla pracovními listy v lapbooku. Vše se povedlo na jedničku, děti byly velmi šikovné.

Ivana Pokutová, Zuzana Charvátová


Autor: Ing. Ivana Pokutová Publikováno 20. 3. 2025 21:56

Fyzika 8. třída - Elektrické jevy

V 8. třídě pokračujeme kapitolou "Elektrické jevy" dostali jsme se k součástce rezistor a tak jsme opět mohli využít měření a multimetr. Žáci dostali dva druhy rezistoru a na každém změřili jeho odpor. Dále jsme si vysvětlili co znamená sériové zapojení a měli oba rezistory sériově zapojit a změřit jejich výsledný odpor. Potvrdili si tak vzoreček pro výpočet sériového zapojení. Výsledný odpor při sériovém zapojení byl součet obou předešlých měření samostatných rezistorů.
 
Opět se všichni snažili a hodina byla super. 

Autor: Ing. Helena Adamová Publikováno 19. 3. 2025 21:40

Fyzika 6. třída - Fyzikální veličiny

 

V 6. třídě jsme začali téma "Fyzikální veličiny". Jako první fyzikální veličinu jsme měli "Délka". Po teoretické části a vysvětlení jak se správně měří, měli žáci opět možnost měření vyzkoušet. Dostali k dispozici různé druhy měřidel a měli vždy zvolit to správné dle zadání. V prvním zadání si měřili své části těla, která se dříve používala jako různé jednotky délky např. palec, stopa, loket, krok. V druhé úloze měli změřit třídu a spočítat její plochu a poslední úloha byla na aritmetický průměr délky lavice.
 
Opět hodina byla pestrá a všichni to zvládli na výbornou.
 
Brzy nás opět čeká další laboratorní práce.

Autor: Ing. Helena Adamová Publikováno 19. 3. 2025 21:39