image

Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
24 25 26 27 28 1
Masopustní průvod v Dobroměřicích - turistický kroužek ŠD
2
3 4 5 6 7 8 9
Cyklovýlet ŠK
10 11 12 13 14 15
Den otevřených dveří 2025
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Drobečková navigace

Úvod > Aktuality ze školy

Aktuality ze školy


Štítky:












Bee-Bot v 6. a 7. třídě

Žáci 6. a 7. třídy si vyzkoušeli práci s Bee-Boty, interaktivními robotickými včelkami, které pomáhají rozvíjet logické myšlení a prostorovou orientaci.

Bee-Bot je chytrá hračka, která děti učí základy programování zábavnou formou. Pomocí několika tlačítek mohou naplánovat, kam se včelka pohne – dopředu, dozadu nebo se otočí doleva či doprava. Díky tomu si procvičují, jak správně poskládat kroky, aby Bee-Bot splnil zadaný úkol.

Kateřina Fiřtová

Autor: Kateřina Fiřtová, Dis. Publikováno 20. 3. 2025 22:01

Fyzika 6. třída - Fyzikální veličiny

 

V 6. třídě jsme začali téma "Fyzikální veličiny". Jako první fyzikální veličinu jsme měli "Délka". Po teoretické části a vysvětlení jak se správně měří, měli žáci opět možnost měření vyzkoušet. Dostali k dispozici různé druhy měřidel a měli vždy zvolit to správné dle zadání. V prvním zadání si měřili své části těla, která se dříve používala jako různé jednotky délky např. palec, stopa, loket, krok. V druhé úloze měli změřit třídu a spočítat její plochu a poslední úloha byla na aritmetický průměr délky lavice.
 
Opět hodina byla pestrá a všichni to zvládli na výbornou.
 
Brzy nás opět čeká další laboratorní práce.

Autor: Ing. Helena Adamová Publikováno 19. 3. 2025 21:39

Čtenářská lekce v tandemu

Občas si připravíme pro žáky složitější vyučovací hodinu, kde využijeme možnost vyučování v tandemu – dvojice učitelů. Tentokráte jsme připravili čtenářskou lekci pro 6. třídu „Šest způsobů, jak si získat a udržet kamarády.“                                                                                                               

Žáci pracovali s textem ve skupinách. Pro lepší porozumění textu přešli do expertních skupin, kde text shrnuli a zjednodušili. V původní skupině si o všem popovídali a vytvořili plakát s radami ke kamarádství.                                                                                                                                                                            Lekce byla nejen poučná, ale také zábavná a podnětná. Žáci si aktivně vyměňovali názory a učili se spolupracovat v týmu. Tímto způsobem si nejen prohloubili porozumění textu, ale také rozvíjeli své komunikační dovednosti. Na závěr svou práci před třídou vystavili a porovnali. Vznikly tak 3 plakáty podle názorů skupin. Hlasováním také vyjádřili, jaká rada je pro ně nejdůležitější.                                                                                   

Jana Ledvinová, Daniela Tegtmajerová


Autor: Mgr. Jana Ledvinová Publikováno 7. 3. 2025 14:11

Pisatelská dílna pro učitele – projekt PŠÚ

Šesťáci pracují každý týden na svém příběhu. Učí se jak zamotat zápletku, použít přímou řeč, vytvořit odstavce a mnoho dalšího. Důležitou součástí je i posadit se do křesla pro autora a svůj text přečíst.

Odměnou bývá ocenění spolužáků, učitele a ve čtvrtek 6.3.2025 i učitelů jiných škol z projektu Pomáháme školám v úspěchu, kteří se přijeli na Pisatelskou dílnu přiučit. Oceňovanou žákyní tentokráte byla Vendy Soukupová.

Děkujeme za její přečtený příběh. Příběhy ostatních žáků na nás čekají v čistých verzích v nejbližších hodinách.

Těšíme se na ně.      

Jana Ledvinová


Autor: Mgr. Jana Ledvinová Publikováno 7. 3. 2025 14:06

Fyzika v 6. třídě - magnetické vlastnosti látek

Žáci v 6. třídě probírají magnetické vlastnosti látek. Dostali jsme se k indukčním čarám, které jsou pomyslné čáry kolem magnetu, kterými znázorňujeme silové působení magnetického pole. Žáci mají většinou problém se slovem "pomyslné", že je nevidí a tak bylo na čase žáky přesvědčit, že existují. Hodina byla úžasná a všechny to moc bavilo.
 
Určitě budou zase jiné hodiny, kde si budou moci žáci sami něco vyzkoušet.
 

Autor: Ing. Helena Adamová Publikováno 21. 2. 2025 21:48

Zimní pisatelská dílna v 6. a 7. třídě

V zimním období se žáci 6. a 7. tříd zapojili do inspirativní pisatelské dílny, která se konala jak venku, tak ve třídě. Tato aktivita byla zaměřena na rozvoj tvůrčího psaní a spolupráce mezi žáky.

Program začal venku, kde žáci pracovali ve dvojicích. Četli si zimní otázku a zapisovali odpověď. Přesouvali se mezi jednotlivými stanovišti, kde plnili různé další úkoly, otázky spojené se zimní tematikou. Každý úkol vyžadoval kreativní přístup a žáci pečlivě zapisovali své myšlenky a nápady.

Po návratu do třídy žáci sdíleli své odpovědi a zážitky se spolužáky. Sdílení podpořilo otevřenou diskusi a umožnilo každému prezentovat své nápady a inspirovat ostatní.

V závěrečném pisatelském úkolu na téma: "Co pro mě znamená zima?" měl každý žák příležitost vyjádřit své osobní pocity, vzpomínky a dojmy ze zimního období. Výsledné texty byly plné emocí, originality a ukázaly, jak rozmanitě mohou žáci vnímat zimní čas.

A co vy? Zimní čas se zdá být dlouhý… Zkuste třeba využít čas a též si odpovědět: „Kam by ses vydal/a, kdyby tě zima pozvala na výlet?“  „Co myslíš, že by si přála zima, kdyby měla jedno přání?“apod.                                                                                                                          

Jana Ledvinová

 

 


Autor: Mgr. Jana Ledvinová Publikováno 15. 1. 2025 20:37

Šestka na vánočních trzích v Mostě

 Náš poslední letošní výlet byl ve čtvrtek 19.12. a jeli jsme se podívat na Vánoční trhy do Mostu. Všichni jsme si to užili a ještě stihli dokoupit nějaké dárečky pro naše nejbližší. Sice nám ke konci trochu pršelo, ale měli jsme se kam schovat a i tam pořídit pěkné věci.

 
Přejeme všem krásné svátky a hlavně zdraví celý příští rok 2025.

Autor: Ing. Helena Adamová Publikováno 20. 12. 2024 22:20

ŠTĚSTÍ V TANDEMU

Kdo by neznal větu: „Štěstí? Co je štěstí…..?“

V naší škole proběhla inspirativní hodina zaměřená na téma štěstí v 6. a 7. třídě. Vyučování vedly Jana Ledvinová a Daniela Tegtmajerová, které se rozhodly pracovat v tandemu a uplatnit prožitkové čtenářství na úryvek z knihy Štěstí za desetník.

Žáci si pomocí krátkého dokumentu vyvodili téma hodiny – co je štěstí. Následně četli po částech vánoční text a na jeho základě plnili různé úkoly – domýšlení děje, předvídání, co je v krabici, jak příběh skutečně dopadne.  Každý úkol se zaměřoval na jiný pohled na štěstí, což umožnilo dětem přemýšlet nad tématem z různých úhlů.

Důležitou součástí hodiny bylo sdílení. Žáci měli příležitost vyjádřit své myšlenky, postřehy a pocity. Kromě toho zaznamenali, co znamená štěstí konkrétně pro ně – zda ​​je to rodina, přátelé, zážitky nebo něco úplně jiného. Díky tomu se hodina stala nejen vzdělávací, ale i osobní.

Tandemové vedení i prožitkové čtenářství je moderní vyučování, které žáky motivovaly k aktivnímu zapojení a přemýšlení. Hodina ukázala, jak lze literaturu a životní témata spojit způsobem, který je pro děti inspirující a přínosný.    

Jana Ledvinová, Daniela Tegtmajerová


Autor: Mgr. Jana Ledvinová Publikováno 18. 12. 2024 21:25

Den papírových čepic

V rámci dne papírových čepic si žáci 6. a 7.třídy vyzkoušeli tvorbu podle videopracovního postupu.

Výsledkem byla kreativní papírová čepice, nechybělo i vánoční ozdobení.


Autor: Mgr. Jana Ledvinová Publikováno 18. 12. 2024 12:41

Vánoční Haiku

Jazyková kreativita v 6. a 7. třídě

V předvánočním týdnu se žáci 6. a 7. třídy ponořili do kouzelného světa japonské Haiku. Tato krátká básnická forma se stala inspirativním pro tvůrčí projekt, který spojil tradice Vánoc s rozvíjením jazykových dovedností a kreativity.

Příprava na tvoření Haiku

Nejprve si žáci vytvořili zásobu vánočních slov, která využijí při psaní Haiku. Společně tvořili zásobu vánočních slov - podstatná jména (např. stromeček, světýlka, hvězda), přídavná jména (třpytivý, zasněžený, radostný) a slovesa (září, padá, zpívá). Aby se ještě více naladili na sváteční atmosféru, založili výstavku vánočních předmětů – ozdob, sněžítek, zvonečků, figurek…

Následovalo čtení příběhu o sněhulákovi. Žáci příběh poskládali podle smyslu, vymýšleli nadpisy a diskutovali o jeho poselství. Touto aktivitou procvičili schopnost spolupráce a porozumění textu.

Seznámení s Haiku a společná tvorba

Poznali model Haiku – báseň o třech verších s pevným počtem slabik (5-7-5). Třída se pak pustila do společného tvoření. Pomocí připravené slovní zásoby vznikla první Haiku, která zachytila ​​kouzlo Vánoc, zimy:

Sněhulák mlčí,
hvězdy mu šeptají tmu,
vítr ho pohladí.

Vlastní tvorba

Žáci pak tvořili své vlastní vánoční Haiku. Přísně dodržovali pravidla tvorby, mohli čerpat ze slov, která si předem připravili, využít rýmy nebo jen tak volně psát.  Své výtvory vystavili ve třídě, kde vznikla krásná výstava plná jedinečných básní. Nyní ji najdete v 1. patře 2. stupně.

Závěr

Tento projekt spojil poezii, tradici a týmovou práci. Vznikly nejen krásné básně, ale také dostala prostor kreativita a radost z předvánoční atmosféry.                                                                Jana Ledvinová


Autor: Mgr. Jana Ledvinová Publikováno 12. 12. 2024 21:56

Mikuláš 2024 na ZŠ Lenešice

Opět po roce 5.12.2024 se na naší škole pořádal Mikuláš. Tak jak je to u nás zvykem se této akce zhostila 6. třída. Letošní šesťáci se své role ujali opravdu nadšeně a také tomu odpovídaly jejich kostýmy. Připravili si knihu hříchů a šli na věc. První navštívili mateřskou školku a následně 1. stupeň. Jak děti v MŠ tak i žáci na 1.stupni si připravili pro Mikuláše krásná vystoupení. Celý den si všichni užili.
 
Přejeme krásné svátky 6. třída.

Autor: Ing. Helena Adamová Publikováno 7. 12. 2024 20:52

Prevence na naší škole aneb Všeho s M(m)írou

V pátek 6.12. proběhl v 5., 6. a 7. třídě v rámci preventivního projektu Všeho s Mírou poslední výukový program, který pro nás připravila organizace White Light z Ústí nad Labem.

Hlavními hrdiny byli Míra a Míra, kteří žáky celým preventivním programem provedli. Program tvořili 4 tématické bloky, které žáci absolvovali od září do prosince letošního roku. 
 
Témata programů byla:
1) ČLOVĚK – TVOR ZÁVISLÝ, ve kterém lektoři s využitím společných diskuzí a pracovních listů pomáhali žákům porozumět, co je závislost.
2) ČLOVĚK – TVOR ROZMAZLENÝ, ve kterému přiblížili lektoři žákům proces vzniku závislosti. 
3) ČLOVĚK – TVOR HRAVÝ. Tento blok byl zaměřen na hazardní hraní a chování na internetu. Proběhl formou hry, v níž si žáci mohli vyzkoušet „hazard“ na vlastní kůži, v bezpečí a v přítomnosti lektora.
4) ČLOVĚK – TVOR SPOLEČENSKÝ. Poslední blok byl zaměřen na užívání alkoholu a kouření. S pomocí pracovních listů a prožitkových aktivit přiblížili lektoři žákům jejich rizika.

Celý projekt byl podpořen dotací Ústeckého kraje. Moc děkujeme lektorům organizace White Light Ústí nad Labem za perfektně připravené lekce, při kterých naši žáci mohli pracovat poutavou formou a zároveň se dozvěděli důležité informace.
 
P. Randis
metodik prevence

Autor: Mgr. Peter Randis Publikováno 6. 12. 2024 15:18