Pro některé členy družstva to byla úplně první zkušenost s tímto druhem závodu.
Moc Vám děkuji za účast!
Simona Vlková
Pro některé členy družstva to byla úplně první zkušenost s tímto druhem závodu.
Moc Vám děkuji za účast!
Simona Vlková
Naše dopoledne jsme opět strávili v lesních učebnách, kde jsme se učili obklopeni přírodou. Nechyběl ani zpěv – zpívali jsme nejen v učebnách, ale i venku pod širým nebem. Hudba vás provázela celým ránem a skvěle nás naladila na zbytek dne.
Odpoledne jsme se zapojili do celopobytových her, které byly plné soutěží, výzev a radosti. Vyzkoušeli jsme si lukostřelbu, navštívili jsme místní hernu, kde jsme si zahráli fotbálek, stolní hokej i ping pong. Velkým zážitkem byla i horolezecká stěna, na které si každý mohl otestovat svou odvahu a šikovnost.
Jedním z nejoblíbenějších míst je nedaleký rybníček. Tam jsme stavěli přírodní domečky a hráli nejrůznější hry. Společně jsme si to velmi užili a příjemně zakončili den.
Dnešní podvečer patřil balení kufrů a batohů – blíží se návrat domů. Než jsme se ale s místem rozloučili úplně, čekala nás ještě diskotéka. Tancovali jsme, smáli se a užívali si poslední chvíle s kamarády.
Celý pobyt byl plný zážitků a dobré nálady. I když se nám odjíždět nechce, už se těšíme domů – na rodinu i své pohodlí.
V pátek jsme se vydali na dobrodružnou výpravu do Nového Boru. Lesní stezka nás provedla zeleným královstvím až do města, kde jsme si hned na úvod osladili den v místní cukrárně. Mlsné jazýčky si přišly na své! Následně jsme zamířili do sklářského muzea, kde jsme nejen obdivovali krásu skleněných pokladů, ale také si odnesli suvenýry, aby nám na tento den zůstala vzpomínka.
Cestou zpět jsme nasedli na vlak a příjemně si odpočali před dalším programem. Před večeří si nás převzali vychovatelé a společně jsme po jídle vyrazili ven, kde jsme si užili spoustu legrace při míčových hrách.
Sobotu dopoledne jsme strávili v lesních učebnách, kde jsme pilně opakovali vše potřebné – hlavičky nám šrotovaly jako o závod! Odpoledne nás čekaly hry s gymballem a pak už vypukla celopobytová hra Eldorado. Plnili jsme nejrůznější úkoly – od poznávání rostlin až po odhadování váhy předmětů. (A ano, někteří z nás mají zjevně talent na vážení vzduchu!)
Počasí se nám krásně umoudřilo – sluníčko nás zahřívá a nálada je skvělá. Plná bříška a trochu uťapané nožky svědčí o tom, že si to tu opravdu užíváme naplno. Posíláme velké pozdravy a brzy se zase ozveme!
Milí rodiče a přátelé,
hlásíme se vám ze Školy v přírodě – dorazili jsme v pořádku a hned od začátku jsme se pustili do dobrodružství.
Bydlíme v útulných chatkách a bungalovech, kde se nám moc líbí. Počasí sice zatím není úplně podle našich představ,
ale my věříme, že se to brzy zlepší – a i kdyby ne, náladu nám to rozhodně nekazí!
Dopoledne trávíme v lesních učebnách, kde se učíme obklopeni přírodou. Odpoledne nás čekají parádní programy
s našimi vychovateli – každý den je jiný a pokaždé je to zábava. Včera jsme si prošli celý areál, abychom se pořádně
rozkoukali, a dnes jsme si vyzkoušeli lukostřelbu, střelbu ze vzduchovky a zahráli si minigolf.
A co jídlo? Nemáme si na co stěžovat – kuchaři se o nás starají skvěle! Už jsme si pochutnali na moravském vrabci,
boloňských špagetách i kuřeti na paprice. Dobroty, až se nám dělají boule za ušima!
Všem doma posíláme pozdravy a nebojte – máme se skvěle. Zdraví vás děti z dvojky, trojky, čtyřky a pětky.
Brzy se zase ozveme!
Žáci 6. a 7. třídy si v hodině ČJ ke Dni Země četli a povídali o tichomořském odpadkovém víru – obrovské hromadě plastů plující v moři. Na základě textu si vír představili a popsali, jak ho vidí. Plnili úkoly k textu. Pak své nápady porovnali s fotografiemi a společně diskutovali otázky: Můžeme ovlivnit množství odpadků v moři? Mohou se odpadky vrátit v jiné formě zase zpět? Jak ubližují odpadky?
Závěrečnou částí hodiny byl pisatelský úkol, který si mohli žáci zvolit podle vlastního výběru – psali dopis nebo žádost z pohledu různých „hlasů“: mořských živočichů, lidí, nebo dokonce samotných plastových předmětů. Některé texty byly velmi nápadité a emotivní, projevila se v nich hluboká empatie a snaha porozumět dopadům lidského jednání na životní prostředí.
Hodina nejen obohatila znalosti dětí, ale také podpořila jejich tvořivost a zodpovědnost vůči planetě. Jana Ledvinová
Co dělat poslední hodinu češtiny před Velikonocemi? No přece vydat se na Velikonoční stezku v tělocvičně! Žáci 6. a 7. třídy se nezalekli ani pravopisných nástrah, ani velikonočních hádanek, přesmyček, či úkolů z textu. Nejdřív se s výzvami poprali sami, pak dali hlavy dohromady ve skupinách. Výsledkem bylo nejen osvěžení vědomostí, kontrola pravopisu, ale i trocha zábavy.
A než se nadáli, byla hodina fuč – skoro jako vajíčka ze stolu o Velikonocích!
Jana Ledvinová
S příchodem jara se v 6. a 7. třídě začíná kromě barev i probouzet poezie. Po zopakování některý pojmů začali žáci tvořit LIMERIK.
Limerik?? Limerik je hravý poetický útvar o pěti verších s rýmovou strukturou a-a-b-b-a.
Přesněji tedy návod: vytvoříme 5 veršů s přesnými pravidly – město (vesnice), postava, něco o ní, trocha těch nesmyslů ( vždyť byl včera APRÍL) a samozřejmě verše. Jak se to žákům povedlo?
Limerik
Mluvil jsem s klukem z Brna,
Že prý rád chodí do kina.
Je to fakt velká dřina,
Makat, aby mu nebyla zima.
To je ten blázen z Brna.
Křičel na mě kluk z Loun,
Že rozbil se mu foun.
Chtěl ho opravit,
Ale museli ho popravit .
Ten useklý kluk z Loun.
Mluvil jsem s klukem z Prahy,
Říkal, že je to drahý.
Navštívil Karlův most,
V rohu tam ležela kost.
Ten nespokojený kluk z Prahy.
Byl jsem venku s klukem z Ostravy,
Který měl dobré zdraví.
Pak jsem jel za kamarádem do Mostu,
Ten mi ukázal kostru!
Tak jsem jel za klukem z Ostravy.
Kámoš z Dobroměřic
Měl doma velký hic.
Zapnul si klímu,
Aby nevyčerpal si sílu.
To je můj kámoš z Dobroměřic.
Moje teta z Budějovic,
Má doma hodně opic.
Ráda chodí na procházku.
Taky často mívá nějakou otázku.
Ta moje teta z Budějovic.
Ten kluk z Děčína,
Si stěžuje, že ho nebaví němčina.
Prý dostává samé pětky,
A doma žádné výpečky.
No jo, ten jeden kluk z Děčína.
Zkusíte také?
Jana Ledvinová
S přicházejícím jarem proběhl na naší škole projekt s názvem „Barvy kolem nás“ , který přinesl žákům 6. a 7. tříd možnost ponořit se do fascinujícího světa barev.
V hodinách ČJ se žáci dozvěděli o základních barvách a o jejich dalším míchání. Povídali si o jejich symbolech a působení na lidskou psychiku. Společně objevili, jak barvy ovlivňují naše prostředí – od oblečení přes interiéry až po jídlo, apod. Diskutovali o tom, které barvy vnímají jako příjemné či nepříjemné, jaké emoce v nás vyvolávají.
Součástí projektu bylo také čtení krátkých příběhů o barvách, které se staly inspirací k vytvoření jejich vlastních příběhů, ve kterých barva ovlivňuje osud postavy. Tento pisatelský úkol pak sdíleli se spolužáky. V příbězích jsme našli kreativitu.
Na závěr si každý vybral svou oblíbenou barvu a zamyslel se nad tím, proč ho právě tato barva nejvíce oslovuje. Celý projekt byl zakončen sebehodnocením, kdy si žáci zhodnotili svůj přístup k práci a celkový dojem z projektu.
Barvami se žáci zabývali i v ostatních předmětech: AJ, NJ, přírodopis, fyzika, výtvarná výchova.
Projekt „Barvy kolem nás“ nejen oživil výuku, ale přinesl i spoustu zajímavých diskuzí a nových poznatků. Jak se ukázalo, barvy nejsou jen projevem krásy, ale mají hluboký vliv na naše vnímání a emoce.
Jana Ledvinová
Žáci 6. a 7. třídy si vyzkoušeli práci s Bee-Boty, interaktivními robotickými včelkami, které pomáhají rozvíjet logické myšlení a prostorovou orientaci.
Bee-Bot je chytrá hračka, která děti učí základy programování zábavnou formou. Pomocí několika tlačítek mohou naplánovat, kam se včelka pohne – dopředu, dozadu nebo se otočí doleva či doprava. Díky tomu si procvičují, jak správně poskládat kroky, aby Bee-Bot splnil zadaný úkol.
© 2025 Základní škola Lenešice, okres Louny, Kontaktovat webmastera, Prohlášení o přístupnosti
ANTEE s.r.o. - Tvorba webových stránek, Redakční systém IPO