image

Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
28 29
Čarodějnický rej v ŠD
30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Drobečková navigace

Úvod > Aktuality ze školy

Aktuality ze školy


Štítky:












Mladý zdravotník 2025

Pět žáků naší školy se zúčastnilo soutěže v první pomoci, kde si poradili s náročnými úkoly, jako bylo tepenné krvácení, resuscitace nebo ošetření úrazu hlavy. Všechno zvládli skvěle a zaslouží si pochvalu za odvahu a šikovnost. Pětičlenné družstvo se umístilo na 7. místě. 

Pro některé členy družstva to byla úplně první zkušenost s tímto druhem závodu. 

Moc Vám děkuji za účast! 

Simona Vlková 


Autor: Simona Vlková Publikováno 7. 5. 2025 21:28

Minifotbal 2025 – okresní kolo v Lounech

Dne 28. 4. 2025 se v areálu FK SEKO Louny odehrálo okresní kolo v minifotbale. Václav Müller, Václav Verner, Vojtěch Koubek, Ondřej Beneš, Matěj Šatoplet, Zdeněk Suk, Tomáš Štekl a Josef Košťál se utkali s celkem pěti soupeři. Štěstí však dnes stálo na opačné straně hřiště. Ačkoli se našim klukům podařilo vyhrát nad Základní školou Peruc a remizovat se Základní školou Husova, síly jim už nestačily na Základní školu Prokopa Holého v Lounech, Základní školu T. G. Masaryka Podbořany a Gymnázium Žatec. V rámci pořadí skončili naši fotbalisté na celkovém 6. místě v tabulce.

Mgr. Jan Dvořák


Autor: Mgr. Jan Dvořák Publikováno 28. 4. 2025 22:31

Minifotbal 2025 – oblastní kolo v Lounech

Dne 23. 4. 2025 se v areálu FK SEKO Louny odehrálo oblastní kolo v minifotbale, kterého se zúčastnili vybraní žáci 7., 8. a 9. třídy. Václav Müller, Václav Verner, Vojtěch Koubek, Ondřej Beneš, Matěj Šatoplet, Zdeněk Suk, Tomáš Štekl a Josef Košťál se utkali ve skupině B s Gymnáziem Václava Hlavatého v Lounech, Základní školou Prokopa Holého v Lounech a Základní školou Peruc. Z tabulky naši chlapci postupovali z druhého místa s celkovým počtem šesti bodů. Ve čtvrtfinále se kluci setkali se Základní školou Přemyslovců v Lounech, kde jim postup zajistilo skóre 5:0. V semifinále dále narazili na Základní školu Otakara Jaroše v Lounech a po velmi napínavém zápase, který skončil 3:2, slavili postup do finále. V něm se střetli opět se Základní školou Prokopa Holého. Zápas to byl velmi napínavý a emotivní, základní hrací doba nestačila a utkání se prodlužovalo. Šťastný konec s výsledkem 4:3 pro naše kluky z Lenešic nastal hned v prvních minutách prodloužení a naši borci slavili první místo. Patří jim velké poděkování za krásný sportovní výkon a úspěch. Vítězstvím si tak zajistili postup do okresní kola, které se uskuteční v pondělí dne 28. 4. 2025 opět v areálu FK SEKO Louny.

Držme jim nadále palce!

Mgr. Jan Dvořák


Autor: Mgr. Jan Dvořák Publikováno 23. 4. 2025 21:28

Den Země v češtině

Žáci 6. a 7. třídy si v hodině ČJ ke Dni Země četli a povídali o tichomořském odpadkovém víru – obrovské hromadě plastů plující v moři. Na základě textu si vír představili a popsali, jak ho vidí. Plnili úkoly k textu.  Pak své nápady porovnali s fotografiemi a společně diskutovali otázky:  Můžeme ovlivnit množství odpadků v moři? Mohou se odpadky vrátit v jiné formě zase zpět? Jak ubližují odpadky?

Závěrečnou částí hodiny byl pisatelský úkol, který si mohli žáci zvolit podle vlastního výběru – psali dopis nebo žádost z pohledu různých „hlasů“: mořských živočichů, lidí, nebo dokonce samotných plastových předmětů. Některé texty byly velmi nápadité a emotivní, projevila se v nich hluboká empatie a snaha porozumět dopadům lidského jednání na životní prostředí.

Hodina nejen obohatila znalosti dětí, ale také podpořila jejich tvořivost a zodpovědnost vůči planetě.                                                                                                     Jana Ledvinová


Autor: Mgr. Jana Ledvinová Publikováno 22. 4. 2025 22:04

Velikonoční stezka 2025

Co dělat poslední hodinu češtiny před Velikonocemi? No přece vydat se na Velikonoční stezku v tělocvičně! Žáci 6. a 7. třídy se nezalekli ani pravopisných nástrah, ani velikonočních hádanek, přesmyček, či úkolů z textu. Nejdřív se s výzvami poprali sami, pak dali hlavy dohromady ve skupinách. Výsledkem bylo nejen osvěžení vědomostí, kontrola pravopisu, ale i trocha zábavy.

A než se nadáli, byla hodina fuč – skoro jako vajíčka ze stolu o Velikonocích!                                                                                               

Jana Ledvinová


Autor: Mgr. Jana Ledvinová Publikováno 16. 4. 2025 12:01

Pán Nikdo proti Putinovi

V pátek  jsme se s žáky 7. a 8. třídy vydali pěšky do Loun, kde jsme navštívili místní archiv a zúčastnili se promítání dokumentárního filmu s názvem Pán Nikdo proti Putinovi. 

Film vyprávěl příběh ruského opozičního aktivisty, který se rozhodl postavit režimu Vladimira Putina. V dokumentu jsme mohli vidět jeho osobní boj a odvahu, také sílu současné ruské propagandy a dopady válečného konfliktu na běžné lidi.

Fiřtová Kateřina 


Autor: Kateřina Fiřtová, Dis. Publikováno 11. 4. 2025 13:51

7.třída v Mořském světě v Praze

Sedmá třída navštívila ve středu 9. 4. 2025 fascinující výstavu Mořský svět v Praze na Výstavišti. Tato unikátní expozice nabízí pohled na více než 360 druhů ryb a dalších mořských živočichů.

Největší pozornost si získala chobotnice Uršula, která se před námi trochu schovávala. Dále jsme obdivovali rejnoky a medúzy, jejichž pohyby v osvícené vodě byly kouzelné. Nechyběli ani žraloci, langusty, želvy, barevní raci, perutýni a další zvířecí zástupci, které jsou obvykle těžko k vidění v přírodě.

Děti byly nadšené, vše si dokumentovaly a během prohlídky se dozvěděly spoustu zajímavých informací. Výlet byl pro všechny poučný a zábavný, určitě na něj budeme dlouho vzpomínat.

Daniela Pechová a Kateřina Fiřtová


Autor: Ing. Daniela Pechová Publikováno 9. 4. 2025 21:27

LIMERIK

S příchodem jara se v 6. a 7. třídě  začíná kromě barev i probouzet poezie. Po zopakování některý pojmů začali žáci tvořit LIMERIK.

Limerik??  Limerik je hravý poetický útvar o pěti verších s rýmovou strukturou a-a-b-b-a.

Přesněji tedy návod: vytvoříme 5 veršů s přesnými pravidly – město (vesnice), postava, něco o ní, trocha těch nesmyslů ( vždyť byl včera APRÍL)  a samozřejmě verše.  Jak se to žákům povedlo?

 

Limerik

Mluvil jsem s klukem z Brna,

Že prý rád chodí do kina.

Je to fakt velká dřina,

Makat, aby mu nebyla zima.

To je ten blázen z Brna.

 

Křičel na mě kluk z Loun,

Že rozbil se mu foun.

Chtěl ho opravit,

Ale museli ho popravit .

Ten useklý kluk z Loun.

 

Mluvil jsem s klukem z Prahy,

Říkal, že je to drahý.

Navštívil Karlův most,

V rohu tam ležela kost.

Ten nespokojený kluk z Prahy.

 

Byl jsem venku s klukem z Ostravy,

Který měl dobré zdraví.

Pak jsem jel za kamarádem do Mostu,

Ten mi ukázal kostru!

Tak jsem jel za klukem z Ostravy.

 

Kámoš z Dobroměřic

Měl doma velký hic.

Zapnul si klímu,

Aby nevyčerpal si sílu.

To je můj kámoš z Dobroměřic.

Moje teta z Budějovic,

Má doma hodně opic.

Ráda chodí na procházku.

Taky často mívá nějakou otázku.

Ta moje teta z Budějovic.

 

Ten kluk z Děčína,

Si stěžuje, že ho nebaví němčina.

Prý dostává samé pětky,

A doma žádné výpečky.

No jo, ten jeden kluk z Děčína.

 

Zkusíte také?                                                                                                                               

 

Jana Ledvinová


Autor: Mgr. Jana Ledvinová Publikováno 2. 4. 2025 12:30

Projekt „Barvy kolem nás“ oživil výuku v 6. a 7. třídě

 S přicházejícím jarem proběhl na naší škole projekt s názvem „Barvy kolem nás“ , který přinesl žákům 6. a 7. tříd možnost ponořit se do fascinujícího světa barev.

V hodinách ČJ se žáci dozvěděli o základních barvách a o jejich dalším míchání. Povídali si o jejich symbolech a působení na lidskou psychiku. Společně objevili, jak barvy ovlivňují naše prostředí – od oblečení přes interiéry až po jídlo, apod. Diskutovali o tom, které barvy vnímají jako příjemné či nepříjemné, jaké emoce v nás vyvolávají.

Součástí projektu bylo také čtení krátkých příběhů o barvách, které se staly inspirací k vytvoření jejich vlastních příběhů, ve kterých barva ovlivňuje osud postavy. Tento pisatelský úkol pak sdíleli se spolužáky. V příbězích jsme našli kreativitu.

Na závěr si každý vybral svou oblíbenou barvu a zamyslel se nad tím, proč ho právě tato barva nejvíce oslovuje. Celý projekt byl zakončen sebehodnocením, kdy si žáci zhodnotili svůj přístup k práci a celkový dojem z projektu.

Barvami se žáci zabývali i v ostatních předmětech: AJ, NJ, přírodopis, fyzika, výtvarná výchova.

Projekt „Barvy kolem nás“ nejen oživil výuku, ale přinesl i spoustu zajímavých diskuzí a nových poznatků. Jak se ukázalo, barvy nejsou jen projevem krásy, ale mají hluboký vliv na naše vnímání a emoce.                                                                                                       

Jana Ledvinová

 


Autor: Mgr. Jana Ledvinová Publikováno 25. 3. 2025 22:27

Bee-Bot v 6. a 7. třídě

Žáci 6. a 7. třídy si vyzkoušeli práci s Bee-Boty, interaktivními robotickými včelkami, které pomáhají rozvíjet logické myšlení a prostorovou orientaci.

Bee-Bot je chytrá hračka, která děti učí základy programování zábavnou formou. Pomocí několika tlačítek mohou naplánovat, kam se včelka pohne – dopředu, dozadu nebo se otočí doleva či doprava. Díky tomu si procvičují, jak správně poskládat kroky, aby Bee-Bot splnil zadaný úkol.

Kateřina Fiřtová

Autor: Kateřina Fiřtová, Dis. Publikováno 20. 3. 2025 22:01

Zimní krajina - líčení

1.png

2.png

3.png

4.png


Autor: Mgr. Jana Ledvinová Publikováno 22. 2. 2025 20:48

Zimní pisatelská dílna v 6. a 7. třídě

V zimním období se žáci 6. a 7. tříd zapojili do inspirativní pisatelské dílny, která se konala jak venku, tak ve třídě. Tato aktivita byla zaměřena na rozvoj tvůrčího psaní a spolupráce mezi žáky.

Program začal venku, kde žáci pracovali ve dvojicích. Četli si zimní otázku a zapisovali odpověď. Přesouvali se mezi jednotlivými stanovišti, kde plnili různé další úkoly, otázky spojené se zimní tematikou. Každý úkol vyžadoval kreativní přístup a žáci pečlivě zapisovali své myšlenky a nápady.

Po návratu do třídy žáci sdíleli své odpovědi a zážitky se spolužáky. Sdílení podpořilo otevřenou diskusi a umožnilo každému prezentovat své nápady a inspirovat ostatní.

V závěrečném pisatelském úkolu na téma: "Co pro mě znamená zima?" měl každý žák příležitost vyjádřit své osobní pocity, vzpomínky a dojmy ze zimního období. Výsledné texty byly plné emocí, originality a ukázaly, jak rozmanitě mohou žáci vnímat zimní čas.

A co vy? Zimní čas se zdá být dlouhý… Zkuste třeba využít čas a též si odpovědět: „Kam by ses vydal/a, kdyby tě zima pozvala na výlet?“  „Co myslíš, že by si přála zima, kdyby měla jedno přání?“apod.                                                                                                                          

Jana Ledvinová

 

 


Autor: Mgr. Jana Ledvinová Publikováno 15. 1. 2025 20:37