Pro některé členy družstva to byla úplně první zkušenost s tímto druhem závodu.
Moc Vám děkuji za účast!
Simona Vlková
Pro některé členy družstva to byla úplně první zkušenost s tímto druhem závodu.
Moc Vám děkuji za účast!
Simona Vlková
Dne 28. 4. 2025 se v areálu FK SEKO Louny odehrálo okresní kolo v minifotbale. Václav Müller, Václav Verner, Vojtěch Koubek, Ondřej Beneš, Matěj Šatoplet, Zdeněk Suk, Tomáš Štekl a Josef Košťál se utkali s celkem pěti soupeři. Štěstí však dnes stálo na opačné straně hřiště. Ačkoli se našim klukům podařilo vyhrát nad Základní školou Peruc a remizovat se Základní školou Husova, síly jim už nestačily na Základní školu Prokopa Holého v Lounech, Základní školu T. G. Masaryka Podbořany a Gymnázium Žatec. V rámci pořadí skončili naši fotbalisté na celkovém 6. místě v tabulce.
Mgr. Jan Dvořák
Dne 23. 4. 2025 se v areálu FK SEKO Louny odehrálo oblastní kolo v minifotbale, kterého se zúčastnili vybraní žáci 7., 8. a 9. třídy. Václav Müller, Václav Verner, Vojtěch Koubek, Ondřej Beneš, Matěj Šatoplet, Zdeněk Suk, Tomáš Štekl a Josef Košťál se utkali ve skupině B s Gymnáziem Václava Hlavatého v Lounech, Základní školou Prokopa Holého v Lounech a Základní školou Peruc. Z tabulky naši chlapci postupovali z druhého místa s celkovým počtem šesti bodů. Ve čtvrtfinále se kluci setkali se Základní školou Přemyslovců v Lounech, kde jim postup zajistilo skóre 5:0. V semifinále dále narazili na Základní školu Otakara Jaroše v Lounech a po velmi napínavém zápase, který skončil 3:2, slavili postup do finále. V něm se střetli opět se Základní školou Prokopa Holého. Zápas to byl velmi napínavý a emotivní, základní hrací doba nestačila a utkání se prodlužovalo. Šťastný konec s výsledkem 4:3 pro naše kluky z Lenešic nastal hned v prvních minutách prodloužení a naši borci slavili první místo. Patří jim velké poděkování za krásný sportovní výkon a úspěch. Vítězstvím si tak zajistili postup do okresní kola, které se uskuteční v pondělí dne 28. 4. 2025 opět v areálu FK SEKO Louny.
Držme jim nadále palce!
Mgr. Jan Dvořák
Žáci 6. a 7. třídy si v hodině ČJ ke Dni Země četli a povídali o tichomořském odpadkovém víru – obrovské hromadě plastů plující v moři. Na základě textu si vír představili a popsali, jak ho vidí. Plnili úkoly k textu. Pak své nápady porovnali s fotografiemi a společně diskutovali otázky: Můžeme ovlivnit množství odpadků v moři? Mohou se odpadky vrátit v jiné formě zase zpět? Jak ubližují odpadky?
Závěrečnou částí hodiny byl pisatelský úkol, který si mohli žáci zvolit podle vlastního výběru – psali dopis nebo žádost z pohledu různých „hlasů“: mořských živočichů, lidí, nebo dokonce samotných plastových předmětů. Některé texty byly velmi nápadité a emotivní, projevila se v nich hluboká empatie a snaha porozumět dopadům lidského jednání na životní prostředí.
Hodina nejen obohatila znalosti dětí, ale také podpořila jejich tvořivost a zodpovědnost vůči planetě. Jana Ledvinová
Co dělat poslední hodinu češtiny před Velikonocemi? No přece vydat se na Velikonoční stezku v tělocvičně! Žáci 6. a 7. třídy se nezalekli ani pravopisných nástrah, ani velikonočních hádanek, přesmyček, či úkolů z textu. Nejdřív se s výzvami poprali sami, pak dali hlavy dohromady ve skupinách. Výsledkem bylo nejen osvěžení vědomostí, kontrola pravopisu, ale i trocha zábavy.
A než se nadáli, byla hodina fuč – skoro jako vajíčka ze stolu o Velikonocích!
Jana Ledvinová
V pátek jsme se s žáky 7. a 8. třídy vydali pěšky do Loun, kde jsme navštívili místní archiv a zúčastnili se promítání dokumentárního filmu s názvem Pán Nikdo proti Putinovi.
Film vyprávěl příběh ruského opozičního aktivisty, který se rozhodl postavit režimu Vladimira Putina. V dokumentu jsme mohli vidět jeho osobní boj a odvahu, také sílu současné ruské propagandy a dopady válečného konfliktu na běžné lidi.
Fiřtová Kateřina
Sedmá třída navštívila ve středu 9. 4. 2025 fascinující výstavu Mořský svět v Praze na Výstavišti. Tato unikátní expozice nabízí pohled na více než 360 druhů ryb a dalších mořských živočichů.
Největší pozornost si získala chobotnice Uršula, která se před námi trochu schovávala. Dále jsme obdivovali rejnoky a medúzy, jejichž pohyby v osvícené vodě byly kouzelné. Nechyběli ani žraloci, langusty, želvy, barevní raci, perutýni a další zvířecí zástupci, které jsou obvykle těžko k vidění v přírodě.
Děti byly nadšené, vše si dokumentovaly a během prohlídky se dozvěděly spoustu zajímavých informací. Výlet byl pro všechny poučný a zábavný, určitě na něj budeme dlouho vzpomínat.
Daniela Pechová a Kateřina Fiřtová
S příchodem jara se v 6. a 7. třídě začíná kromě barev i probouzet poezie. Po zopakování některý pojmů začali žáci tvořit LIMERIK.
Limerik?? Limerik je hravý poetický útvar o pěti verších s rýmovou strukturou a-a-b-b-a.
Přesněji tedy návod: vytvoříme 5 veršů s přesnými pravidly – město (vesnice), postava, něco o ní, trocha těch nesmyslů ( vždyť byl včera APRÍL) a samozřejmě verše. Jak se to žákům povedlo?
Limerik
Mluvil jsem s klukem z Brna,
Že prý rád chodí do kina.
Je to fakt velká dřina,
Makat, aby mu nebyla zima.
To je ten blázen z Brna.
Křičel na mě kluk z Loun,
Že rozbil se mu foun.
Chtěl ho opravit,
Ale museli ho popravit .
Ten useklý kluk z Loun.
Mluvil jsem s klukem z Prahy,
Říkal, že je to drahý.
Navštívil Karlův most,
V rohu tam ležela kost.
Ten nespokojený kluk z Prahy.
Byl jsem venku s klukem z Ostravy,
Který měl dobré zdraví.
Pak jsem jel za kamarádem do Mostu,
Ten mi ukázal kostru!
Tak jsem jel za klukem z Ostravy.
Kámoš z Dobroměřic
Měl doma velký hic.
Zapnul si klímu,
Aby nevyčerpal si sílu.
To je můj kámoš z Dobroměřic.
Moje teta z Budějovic,
Má doma hodně opic.
Ráda chodí na procházku.
Taky často mívá nějakou otázku.
Ta moje teta z Budějovic.
Ten kluk z Děčína,
Si stěžuje, že ho nebaví němčina.
Prý dostává samé pětky,
A doma žádné výpečky.
No jo, ten jeden kluk z Děčína.
Zkusíte také?
Jana Ledvinová
S přicházejícím jarem proběhl na naší škole projekt s názvem „Barvy kolem nás“ , který přinesl žákům 6. a 7. tříd možnost ponořit se do fascinujícího světa barev.
V hodinách ČJ se žáci dozvěděli o základních barvách a o jejich dalším míchání. Povídali si o jejich symbolech a působení na lidskou psychiku. Společně objevili, jak barvy ovlivňují naše prostředí – od oblečení přes interiéry až po jídlo, apod. Diskutovali o tom, které barvy vnímají jako příjemné či nepříjemné, jaké emoce v nás vyvolávají.
Součástí projektu bylo také čtení krátkých příběhů o barvách, které se staly inspirací k vytvoření jejich vlastních příběhů, ve kterých barva ovlivňuje osud postavy. Tento pisatelský úkol pak sdíleli se spolužáky. V příbězích jsme našli kreativitu.
Na závěr si každý vybral svou oblíbenou barvu a zamyslel se nad tím, proč ho právě tato barva nejvíce oslovuje. Celý projekt byl zakončen sebehodnocením, kdy si žáci zhodnotili svůj přístup k práci a celkový dojem z projektu.
Barvami se žáci zabývali i v ostatních předmětech: AJ, NJ, přírodopis, fyzika, výtvarná výchova.
Projekt „Barvy kolem nás“ nejen oživil výuku, ale přinesl i spoustu zajímavých diskuzí a nových poznatků. Jak se ukázalo, barvy nejsou jen projevem krásy, ale mají hluboký vliv na naše vnímání a emoce.
Jana Ledvinová
Žáci 6. a 7. třídy si vyzkoušeli práci s Bee-Boty, interaktivními robotickými včelkami, které pomáhají rozvíjet logické myšlení a prostorovou orientaci.
Bee-Bot je chytrá hračka, která děti učí základy programování zábavnou formou. Pomocí několika tlačítek mohou naplánovat, kam se včelka pohne – dopředu, dozadu nebo se otočí doleva či doprava. Díky tomu si procvičují, jak správně poskládat kroky, aby Bee-Bot splnil zadaný úkol.
V zimním období se žáci 6. a 7. tříd zapojili do inspirativní pisatelské dílny, která se konala jak venku, tak ve třídě. Tato aktivita byla zaměřena na rozvoj tvůrčího psaní a spolupráce mezi žáky.
Program začal venku, kde žáci pracovali ve dvojicích. Četli si zimní otázku a zapisovali odpověď. Přesouvali se mezi jednotlivými stanovišti, kde plnili různé další úkoly, otázky spojené se zimní tematikou. Každý úkol vyžadoval kreativní přístup a žáci pečlivě zapisovali své myšlenky a nápady.
Po návratu do třídy žáci sdíleli své odpovědi a zážitky se spolužáky. Sdílení podpořilo otevřenou diskusi a umožnilo každému prezentovat své nápady a inspirovat ostatní.
V závěrečném pisatelském úkolu na téma: "Co pro mě znamená zima?" měl každý žák příležitost vyjádřit své osobní pocity, vzpomínky a dojmy ze zimního období. Výsledné texty byly plné emocí, originality a ukázaly, jak rozmanitě mohou žáci vnímat zimní čas.
A co vy? Zimní čas se zdá být dlouhý… Zkuste třeba využít čas a též si odpovědět: „Kam by ses vydal/a, kdyby tě zima pozvala na výlet?“ „Co myslíš, že by si přála zima, kdyby měla jedno přání?“apod.
Jana Ledvinová
© 2025 Základní škola Lenešice, okres Louny, Kontaktovat webmastera, Prohlášení o přístupnosti
ANTEE s.r.o. - Tvorba webových stránek, Redakční systém IPO