V úterý 13.6.2023 se od 16:00 uskuteční v budově 1.stupně setkání s budoucími prvňáčky.
Celkem měsíc pracovali žáci osmé třídy na přípravě „Pizza boxu „kraje, který si vylosovali. Žáci se v tomto projektu neučili jen samotné zeměpisné poznatky o vylosovaném kraji ČR, mnohem podstatnější bylo, že dokázali vyhledat, zpracovat a na základě kritérií utřídit vyhledané informace. Navíc se učili kreativně pracovat s omezeným a nezvyklým pracovním prostorem, který museli promyšleně zaplnit.
Při tomto typu práce, také zdokonalili svoji komunikaci a spolupráci ve dvojici, plánování postupu práce včetně svého time managementu a při prezentování svého výtvoru prověřili a zdokonalili své komunikační schopnosti.
Ve čtvrtek navštívily děti z 1. třídy opět lounskou knihovnu. Po několika lekcích o knížkách měly být konečně pasovány na čtenáře. V malém sále nás přivítali rytíř Řádu krásného slova Dobroslav Sečtělý a princezna Knihomolka. Děti nejprve musely uhodnout jména obou postav, teprve pak je čekal hlavní úkol. Každý přečetl kousek ze známé pohádky a ostatní hádali, z jaké pohádky daný úryvek je. V těsném souboji dětí a dospělých vyhráli nakonec ti mladší. Na závěr pak museli všichni prvňáčci pokleknout před rytířem Dobroslavem a byli pasováni na čtenáře. Jako odměnu za celoroční námahu dostali všichni placku čtenáře a krásnou knížku.
Akce se nám moc líbila a děkujeme nejen lounské knihovně za skvělou organizaci, ale i rodičům, kteří nás přišli podpořit.
Zadání 7. kola
Těším se na vaše odpovědi do 1. června na adrese zdenka.jelinska@zslenesice.com
Zdeňka Jeliňská
Správné odpovědi na otázky 6. kola
Autor: Marek Borč 8. třída
Tabulka průběžného pořadí
Soutěž AUSTRÁLIE |
P |
O |
Č |
E |
T |
|
Jméno a příjmení |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Tomáš Chaloupka |
9
|
11 |
11 |
17 |
10 |
21 |
Anežka Arnoštová |
9 |
9 |
11
|
13 |
10 |
21 |
Marek Borč |
7 |
9 |
11 |
17 |
10 |
22 |
Michal Málek |
9 |
10 |
11 |
16 |
10 |
22 |
Lukáš Chaloupka |
9 |
11 |
11 |
17 |
10 |
21 |
David Haspeklo |
9 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Jan Šatoplet |
7 |
10 |
11 |
0 |
0 |
0 |
Stala Patrovská |
9 |
10 |
11 |
15 |
10 |
22 |
Kulturní komise Rady města Loun vyhlásila soutěž na téma CHRÁM SVATÉHO MIKULÁŠE, který je chloubou Loun. Proto jsme se s některými žáky 2. stupně rozhodli zkusit své štěstí a do soutěže se zapojit. Na výtvarné výchově jsme tuto majestátní památku nakreslili, a protože máme na škole opravdu nadané žáky, vznikly z toho krásné výtvory.
Posuďte sami v naší galerii a nezapomeňte nám držet palce!
Daniela Tegtmajerová, Zuzana Charvátová
Společnými silami jsme s dětmi ze školní družiny vytvořili krásný hmyzí hotel. Je umístěný na pozemku školy u plotu 1. stupně. Hotel nabízí útočiště a podporu pro různé druhy hmyzu. Na informační tabuli na plotě si můžete přečíst pár zajímavostí.
V měsíci dubnu proběhla celoškolní soutěž na téma „VODA V PŘÍRODĚ“, které se zúčastnili všichni žáci druhého stupně naší školy. Den Země slavíme 22. dubna a světový den vody 22. března. V soutěži žáci odpovídali na rozličné otázky, které souvisejí se životodárnou vodou. Současně se i dozvěděli spoustu zajímavostí odkud se voda bere, jestli je možné pít vodu ze studánky, co znamená tvrdá a měkká voda a mnoho dalšího.
Nejlépe si v soutěži vedli tito žáci:
6.třída
1.místo Natálie Kondrátová
2.místo Ondřej Beneš
3.místo Václav Vincík
7.třída
1.místo Eliška Šťastná
2.místo Petr Šašek
3.místo Amálie Doskočilová
8.třída
1.místo Magdaléna Mazáková
2.místo Andrea Kozáková
3.místo Jan Šatoplet
9.třída
1.místo David Hlohovský
2.místo Michaela Musilová
3.místo Ladislav Vogel
Děkujeme všem za účast v soutěži. Vyhlášení výsledků proběhne na konci školního roku.
Mgr. Zdeňka Jeliňská
V 1. třídě proběhla minulý týden čtenářská lekce pod vedením p. uč. Tegtmajerové a p. uč. Pokutové. Pracovali jsme s knihou Hafíkova dobrodružství – Jak si hledal ženu. Na úvod měly děti podle obálky hádat, kdo bude hlavní postavou knihy. Poté hledaly po třídě schovaného pejska a v kruhu o něm každý řekl jednu větu. Při čtení knihy děti bedlivě poslouchaly a odpovídaly na zadané otázky. Po dočtení příběhu pak ve dvojicích sestavovaly zvířecí rodiny, které následně představily ostatním. Na závěr jsme celou lekci společně zhodnotili - jak se nám kniha líbila, ale i jak se nám pracovalo.
Tyto čtenářské lekce bývají pro žáky velmi přínosné. V první řadě rozvíjejí čtenářské dovednosti žáků - porozumění textu, určování hlavních postav, hledání hlavní myšlenky a mnoho dalších. Ve druhé řadě si díky těmto lekcím žáci přirozeně osvojují znalosti ze světa kolem nás.
V přípravné třídě jsme si připomněli Den včel . Malovali jsme, vyráběli a nakonec jsme si přečetli zajímavosti o včelkách a něco nového se dozvěděli.
ZADÁNÍ 6.KOLO
Napiš ještě alespoň další dva sporty, které jsou pro Austrálii typické.
5. Váš úkol je uhádnout budovu, která je na fotografii. A co se uvnitř nachází?
7. Na jakém letišti budeme za chvíli přistávat?
9. Kolik hodin je v Austrálii právě v tomto období, když v Čechách je 19.30
10. napiš název australských jídel:
………… slané koláče, kombinace sekaných nebo nadrobno krájených mas nebo jater či ledvinek v těstě.
………. – tmavě hnědá pomazánka, která obsahuje převážně kvasnicový extrakt.
………… – tradiční chléb bez droždí.
Odpovědi odesílej na zdenka.jelinska@zslenesice.com do 23.5.2023
© 2024 Základní škola Lenešice, okres Louny, Kontaktovat webmastera, Prohlášení o přístupnosti
ANTEE s.r.o. - Tvorba webových stránek, Redakční systém IPO