Fulltextové vyhledávání

Aktuality ze školy

Štítky:

Leden ve školní družině

Rok se s rokem sešel a my už tu máme zase leden - první kalendářní měsíc, ve kterém nás čekalo opět tvoření, deskové hry, zpívání, významné dny, procházky a malování.
Tentokrát jsme měli světový den hor, díky kterému jsme se dozvěděli, jak se chovat v přírodě, zopakovali zvířata, která na horách můžeme potkat a zjišťovali základní informace o nejvyšší hoře České republiky.  Ve tvořivé a výtvarné chvilce jsme malovali zimní krajinu s ptáky, paní zimu, proplétané sovy, barevné stromy a krajinu suchými pastely. Poslední den v měsíci proběhl světový den zeber. Nejprve jsme se o zvířatech dočetli základní informace, poté na základě  informací spojovali jednotlivé názvy zvířat s obrázky. Zajímavostí pro nás bylo, že gepard dokáže běhat rychlostí okolo 120 km/h.  Nyní nás čeká nejkratší měsíc v roce. V únoru budeme péct rohlíky, vytvářet nové obrázky na nástěnky, slavit další významný den a mnoho dalšího.

Autor: Zuzana Charvátová Publikováno 31. 1. 2023 22:10

Krůček po krůčku…….EPIZODA 8

Epizoda osmá je poslední z našeho letošního lyžařského a snowboardového výcvikového kurzu 2023.Večer proběhlo slavnostní ukončení kurzu. Ráno, pohledy z okna naší horské chaty napovídají, že přes noc venku opět sněžilo a s křupáním sněhu pod botami jsme odešli na poslední skvělou snídani v podobě švédského stolu. Rozloučili jsme se s personálem a šli se dobalit a připravit k odjezdu. Autobus přijel ve smluvenou hodinu. Naložili jsme výstroj i výzbroj a příjemně unaveni odjeli domů, kde na nás všechny čekali rodiče.

LVK a SVK 2023 je minulostí. Přejeme vám krásný zbytek zimy a vypravte se brzy opět na hory.

S a L

Autor: Mgr. Zdeňka Jelińská Publikováno 29. 1. 2023 0:17

Krůček po krůčku…..Epizoda sedmá

Včera jsme psali o magičnosti hor, také o paní mlze, která se ukáže, pozlobí a vyvede opět na dobrou cestu. Dnes byl poslední den našeho praktického výcviku, zítra se vracíme do svých domovů. Cílem našeho výcvikového kurzu bylo osvojení sizákladních lyžařských a snowboardových dovedností na úrovni bezpečného pohybu na lyžích i snowboardu. Také zvládnutí základních technik jako jsou výstupy, oblouky, sjezd, obraty a bezpečné zastavení. Součástí toho všeho je i osvojení si bezpečného chování na vlecích, sjezdovkách, ohleduplnost mezi ostatními účastníky zimních sportů. Letos jsme opravdu poctivě sjížděli a využívali každou chvilku. Každý  si mohl ověřit svojí fyzickou kondici, zodpovědnost, disciplínu, vytrvalost, cílevědomost, ale i trochu té zdravé soutěživosti, která se nám bude v životě určitě hodit. Neméně důležité jsou společné prožitky mezi spolužáky i instruktory, veselé chvíle, ale i naše přešlapy. Někdo by mohl říci, ty se přece k lyžařské technice náramně hodí….ano odšlapy, přešlapy, ze kterých si do dalšího života vezmeme ponaučení.

Krůček po krůčku se všichni, kteří stáli na lyžích i snowboardu poprvé, naučili lyžovat i na prkně. Máme splněno a těšíme se až vše, co si odvážíme z letošního zimního kurzu použijeme třeba na dalších horských cestách se svými rodiči, a budeme se dále zdokonalovat.

Děkujeme

Autor: Mgr. Zdeňka Jelińská Publikováno 28. 1. 2023 0:39

Krůček po krůčku……EPIZODA 6

Krušné hory se mohou pyšnit spoustou tajemných příběhů, do kterých jsme se zapsali myslím i my lyžaři a snowboarďáci z naší školy. Píše se rok 2023 a naše první stránky zimních příběhů se zde začaly psát v roce 2010, což dokládají záznamy v kronice v horském středisku PAM. Region těchto hor je doslova magický a s ním jsou čarovné i příběhy, které se dobře nejen píší a vypráví, také vám zůstanou do konce v života v cestovatelských a prožitých vzpomínkách. Vedle oné magičnosti každý, kdo hory navštívil ví, že krajem putuje po stovky let Marcebila, která umí přivolat mlhy a zároveň vám ukázat cestu z krušných mlh. Dá se říci, že i my se s ní setkáváme každý výcvik, kdy se k nám v mlze přikrade nějaký úraz či nedorozumění a my hledáme cestu ven a dokážeme si brát ponaučení, aby se ta mlhovina objevovala méně a méně. I dnes se nám na svahu pletla do cesty a trošku nás pozlobila. Přesto jsme se snažili poctivě trénovat a zdokonalovat v každé jízdě z kopce dolů i na vleku. Pohled na okolí zapadané sněhem je, jak již jsme napsali magický.

Mlha přede mnou mlha za mnou….

Autor: Mgr. Zdeňka Jelińská Publikováno 26. 1. 2023 21:41

Krůček po krůčku ….EPIZODA PÁTÁ

Výcvikový kurz se docela rychlými kroky přehoupl do svojí druhé poloviny. Dnešek byl ve znamení relaxace a načerpání nových sil. Ráno prodloužený budíček i snídaně. Následovala teoretická výuka lyžování i snowboardování s praktickými ukázkami na videu. Před obědem ještě oddych při týmovém psaní povídky z hor a po obědě turistický výšlap do Jáchymova a tamního lázeňského a saunového světa, kde jsme pobyli tři hodiny a opravdu se krásně zregenerovali. Bylo to moc fajn. Zpátky na Nové město nás vyvezl večerní autobus. Dokonce se skupina našich deváťáků rozhodla jít i zpátky pěšky. Patřila jim za to na večerní schůzce pochvala. Povídky z hor, které dopoledne sepsaly jednotlivé týmy byly přečteny a některé odměněny potleskem. Večerka jako obvykle, protože zítra nás čeká další práce na svahu. Přejeme dobrou noc do údolí.

Autor: Mgr. Zdeňka Jelińská Publikováno 26. 1. 2023 12:26

Krůček po krůčku….EPIZODA 4

Opět se vám hlásíme ze zasněžených Krušných hor. Po včerejší slunečné obloze  se nám dnes představila paní mlha a ukazovala, jak umí čarovat. Během chvíle pokryla sjezdovku na Plešivci a za chvilku se ztratila, aby znovu přišla. To nám však nevadilo v našem snažení se o zdokonalování v jízdě na lyžích či snowboardu. Určitě každý z nás zažil ten pocit, když poprvé sjedete sjezdovku v jednom kuse, ať už na lyžích či snowboardu a nespadnete. A o to více, protože den předtím vyjedete poprvé lanovkou na kopec a v duchu vás popadne strach, když se podíváte směrem dolů, že tohle nemůžete nikdy sjet….A to je právě ten krůček po krůčku, který zdoláváte a máte z toho velikou radost, když se vám to podaří. Zlepšujeme se každým dnem a hodně chceme, a to je nejvíc! Lyžovali jsme od rána až do odpoledních hodin, po obědě relaxační chvilka a procházka. Večer oslava narozenin a předání dvou dortů našim oslavencům. Hodně štěstí a zdraví…..

přejí L a S z Nového Města

Autor: Mgr. Zdeňka Jelińská Publikováno 24. 1. 2023 22:16

Krůček po krůčku ……EPIZODA 3

Dnes jsme vyměnili včerejší sjezdovku na NOWAKU za sjezdovku na Plešivci. Rozdíl na první pohled veliký, hlavně pro nás, kteří stojíme na lyžích i snowboardu poprvé. To, že se někdo odhodlá odjet na lyžařský výcvik znamená, že určitě bude muset překonávat sám sebe i se posunout za hranici svého komfortu. Není až tak jednoduché nazout přeskáče, zapnout a dojít v nich třeba úsek k lanovce. Zrovna tak není lehké zvládnout ovládat těžké boty i lyže, nebo si zvyknout na připoutané obě nohy ke snowboardu. Ale krůček po krůčku si zvykáme a snažíme se odstraňovat strach a obavy, a naopak si jízdu a pohyb na sněhu užívat. Někdy se dostaví i slzy, ale to k tomu patří. Žádný učený z nebe nespadl a snaha se cení nejvíce. A o to jde. Udělali jsme krůček pokrok a zítra se budeme těšit znova. Představte si krásně upravenou sjezdovku, na které jsme skoro sami a k tomu ještě vykoukne slunce.

Zimní paráda, za kterou děkujeme.

L a S ze ZŠ Lenešice

Autor: Mgr. Zdeňka Jelińská Publikováno 23. 1. 2023 21:42

Krůček po krůčku….EPIZODA DRUHÁ

Není nic krásnějšího, než pohled na sněhem pokrytou krajinu, stromy obalené krystalky sněhu, nebo když chytáte padající vločky na jazyk. K tomu jste na lyžařském výcviku s partou svých kamarádů a zažíváte něco, na co budete vzpomínat ještě dlouho, když už základní školu opustíte. Dnes jsme jeli na Boží Dar do Ski areálu Nowako, kde jsme zahájili naší cestu - Krůček po krůčku na lyžích kráčím, snowboard i odvahu s sebou si nosím….Dnešní den jsme si náramně užili na krásném prašanu. Celou noc padal sníh a stále padá a my jsme nadšení, že si lyžařský výcvik můžeme plně užívat. Jsme dvě družstva lyžařů a jedno družstvo snowboardistů. Bydlíme v Novém Městě u Jáchymova v horském středisku PAM. Po dopoledním a odpoledním lyžařském výcviku nás po relaxaci čekaly zimní radovánky a soutěže na sněhu. Už jste někdy zkoušeli plavat ve sněhu, válet sudy, nebo v něm běhat? My dnes podvečer a bylo bezva se doslova koupat v tom čerstvém sněhu. Zítra nás čeká výcvik v dalším ski areálu Krušných hor, na Plešivci. Moc se těšíme a z hor posíláme bílé vločky.

Vaši S a L

Autor: Mgr. Zdeňka Jelińská Publikováno 22. 1. 2023 22:38

Krůček po krůčku……………EPIZODA PRVNÍ

Sobot ve svém životě zažijeme hodně, ale těch, kdy jedete na hory, zas moc není. Dnes ale ta sobota nastala a docela početná banda žáků z naší školy se spolu s instruktory vydala do Krušných hor. Po tříleté pauze se účastníme dalšího výcvikového a snowboardového kurzu. Ještě na začátku minulého týdne to vypadalo, že místo lyží osedláme svoje nohy a turistické botky. Vesmír nás má rád a od středy začalo zde v horách sněžit a nepřestává, tak máme radost, že krůček po krůčku se budeme učit lyžovat a snowboardovat. Do Nového města jsme přijeli akorát na oběd, ubytovali se a vyrazili ven na horský vzduch. Koulovačka byla veliká. Po večeři bude zahájení kurzu a od zítřka…..KRŮČEK PO KRŮČKU jdeme na to .

Držte nám palce a zdravíme z hor.

SNĚŽÍ………

Banda L a S

Autor: Mgr. Zdeňka Jelińská Publikováno 22. 1. 2023 22:34

Ozdravný pobyt Boží Dar 2023

Dne 16. ledna odjely děti ze 4. třídy na ozdravný pobyt na Boží Dar. Doufali jsme, že se splní naše přání a děti zažijí zimu na horách se vším, co k tomu patří.

Podívejte se, jak se plní vysněná přání …

Autor: Mgr. Hana Šefčíková Publikováno 18. 1. 2023 22:52

TANDEMOVÁ VÝUKA V DEVÍTCE - MOTIVACE

V deváté třídě proběhla tandemová výuka na téma MOTIVACE. Žáci nejprve popsali význam slova motivace, zhlédli video a seznámili se s Alfa boxem.  Poté se rozdělili do čtyř skupin a společnými silami vymýšleli slova, která je mohou motivovat např. rodina, domov, odměna, inspirace, … Dále si z týmových nápadů vytvořili Alfa box třídy.

Na závěr si každý žák vypracoval svých TOP 5 motivací, které si seřadil dle pořadí.

Deváťáci vyhodnotili tento tandem jako velice přínosný a všichni těší se na další zajímavý projekt.

Autor: Ing. Kamil Zlatohlávek Publikováno 18. 1. 2023 13:39

Netradiční tvoření v ŠD

Tentokrát jsme s dětmi v ŠD tvořili něco trochu netradičního. Díky šabloně, fixu a šikovnosti dětí vznikly krásné obrázky, které jsou plné iluzí a barev.