Minulý týden proběhla akce „Podzimní dýňování.“
Děkujeme všem žákům, ale i rodičům, za krásné dýně.
Bylo těžké rozhodovat o té nejkrásnější, naštěstí rozhodovaly děti samy.
Minulý týden proběhla akce „Podzimní dýňování.“
Děkujeme všem žákům, ale i rodičům, za krásné dýně.
Bylo těžké rozhodovat o té nejkrásnější, naštěstí rozhodovaly děti samy.
Dne 4. 11. 2021 se žáci 6. třídy zúčastnili vzdělávacího programu Prevence sociálně patologických jevů pod vedením Jaroslavy Adámkové, DiS. a Jany Černohorské, DiS.
Diskuse se ubírala na téma šikany, záškoláctví, trestné činnosti, výchovných opatření, ústavní a ochranné výchovy.
V úterý 2. 11. 2021 proběhla mezi zájemci z 6. až 9. třídy matematická soutěž zvaná Pythagoriáda. 44. ročníku této soutěže se na naší škole zúčastnilo 23 žáků. Jejich úkolem bylo během 60 minut vyřešit 15 početních nebo logických příkladů. Nejlépe si vedl David Hlohovský z 8. třídy. Všem řešitelům děkujeme za účast!
Ani na naší hodině angličtiny nemohla chybět oslava tohoto amerického svátku, i když vznik a vývoj tohoto svátku je nejednoznačný, ale často se uvádí, že má kořeny v prastaré tradici dávných Keltů, kteří se loučili s létem a slavili příchod nového roku přesně tento den. Noc, která lámala říjen a listopad, nesla název Samhain podle keltského boha Samhaina, který byl podle víry starých Keltů pánem mrtvých.
Jednoslovný název Halloween pravděpodobně vznikl zkrácením původních názvů pro slavnost v předvečer svátku všech svatých. Mezi nejznámější patří výrazy jako např. All halloween, All Hallows' Eve, All Hallows' Evening nebo All Saints' Day apod. Slaví se každoročně poslední říjnový večer, tedy vždy 31. října, v předvečer křesťanského svátku Všech svatých. My jsme jej oslavili před podzimními prázdninami a moc jsme si to užili.
Ve čtvrtek se ve druhé třídě uskutečnila tzv. tandemová výuka. To znamená, že se dětem věnují v dané hodině současně dvě učitelky. V tomto případě šlo o třídní učitelku Ivanu Pokutovou a paní učitelku Ivanu Tegtmajerovou. Tématem hodiny bylo čtení neboli čtenářská lekce. Pohádka O kometě a autíčku Cililink děti zaujala, všechny úkoly k příběhu plnily rychle a správně. Na závěr pohádku výtvarně zpracovaly.
Naše výuka plavání pokračuje již šestou lekcí a my se stále zdokonalujeme. Na konci kurzu všichni doufáme, že se zařadíme mezi plavce, získáme pocit jistoty ve vodě a určitou další dovednost v životě, která už nám zůstane po celý náš život. Také víme, že je plavání velmi důležité z hlediska zdraví člověka. Plavání působí na rozvoj dýchání, k relaxaci svalů, na oběhový systém, přispívá k otužování, a hlavně nám lekce přináší velkou radost.
Druháci a třeťáci mají za sebou polovinu z deseti lekcí plavání. Plavou prsa, znak, dýchají do vody, skáčou šipku a vůbec si vedou velice dobře. Na každé plavání se těší a vždy po týdnu je vidět, jak se zlepšují.
Žáci páté třídy se v první lekci anglického jazyka seznámili s tématem My Letter. Učili se novou slovní zásobu, tvořili věty, které se dají v dopise použít a také si osvojili, jak má správný dopis vypadat a co má obsahovat. Naučené věty i slovíčka potom použili v reálném dopise, který každý sám za sebe napsal svému neznámému kamarádovi do základní školy na NOVÝ ZÉLAND, na severní ostrov do města Auckland.
Všechny dopisy odešleme Českou poštou na adresu školy, kterou nám zprostředkovala naše kamarádka Lucka, která na Zélandu dlouho bydlela a budeme netrpělivě čekat na odpověď. Někteří z nás připojili do dopisu i e-mailovou adresu, tak se možná dočkají odpovědi dříve. S tím, co napsat, nám trošku pomáhaly naše paní učitelky, ale jenom trošku. Dopisy jsme ozdobili razítky a samozřejmě se nezapomněli podepsat. Jestli nám přijdou odpovědi, si samozřejmě nenecháme pro sebe, budeme vás informovat.
To, že je Pražský hrad odvěkým symbolem českého státu, nejvýznamnější českou památkou a zároveň jednou z nejvýznamnějších kulturních institucí, jsme se učili v dějepise. Na hodinách zeměpisu jsme se zase dozvěděli, že je památkou UNESCA s více než tisíciletou tradicí, že je cílem mnoha miliónů návštěvníků z celého světa. A dnes 12. 10. 2021 jsme se k těmto návštěvníkům přidali i my, žáci sedmého, osmého a devátého ročníku, spolu s našimi učiteli, kteří nám chtěli teorii probíranou v hodinách ukázat v realitě a zažít vyučování z jiného pohledu. Hlavně možnost vidět a projít si interiéry a exteriéry největšího souvislého hradního komplexu na světě, byl pro nás velký zážitek.
Prošli a viděli jsme toho hodně a v rámci tělesné výchovy nachodili i dost kilometrů. Na Staroměstském náměstí jsme zase procvičili angličtinu, když deváťáky oslovila slečna z USA a chtěla si s nimi zatancovat. Na Karlově mostě nás upoutala Nella z osmé třídy svým krátkým příběhem o Janu Nepomuckém, zrovna tak vyprávění pana učitele na dějepis. Někteří z nás byli v Praze poprvé. Dokonce i jízda metrem byla pro někoho novým zážitkem. Ani počasí nás nezklamalo, a tak nic nebrání tomu říci, že to byla skvělá výuka jinak napříč mnoha předměty.
Děti z badatelského klubu si zkusily krásný pokus nazvaný Faraonův had. Potřebovaly k tomu popel, technický líh, moučkový cukr a jedlou sodu. Vše si pečlivě nachystaly do misek a po zapálení směsi jim vylezly opravdu pěkné „hadí“ kousky.
© 2024 Základní škola Lenešice, okres Louny, Kontaktovat webmastera, Prohlášení o přístupnosti
ANTEE s.r.o. - Tvorba webových stránek, Redakční systém IPO