Žáci 5. třídy si užily den při pečení bábovky. Předcházela důkladná příprava od vyhledávání receptů, nastudování postupu práce, dohodnutí spolupráce ve skupině, kdo zajistí jaké surovina a pomůcky,…
Vše zvládly úplně samy, školou si linula celé dopoledne lákavá vůně a výsledek byl báječný.
„Chtěli byste být bábovkou? No jen si to představte …“ V době, kdy se bábovky pekly, si žáci mohli představit, jaké by to bylo, kdyby byli bábovkou. Vymysleli krásné „životabásně“ a všichni jsme se nad básněmi pobavili a zároveň nám čas pečení rychle uplynul.
Pomalu ale jistě se blíží jaro, proto jsme si s dětmi zvolili malování kytičky, která se objevuje mezi prvními květinami blížícího se jara. Děti pomocí štětce a dlaně své ruky vytvořily krásné obrázky.
V sobotu 9. 3. se v místní sokolovně konala oslava svátku MDŽ. Žákyně naší školy vystoupily na této akci – nejprve zpívaly písničku Kamarádi, ke které měl i nacvičený doprovod na drumbeny. Následovala recitace a písnička pro maminky. Poslední písničku „Kdo má tě rád“ si s námi zazpívali i lidé v sále. Akce se velmi povedla. Děkuji dětem, paní učitelce Šefčíkové a paní učitelce Pokutové za pomoc s nácvikem a pouštěním hudby.
Simona Pazourková
Zeměpisná soutěž “ Příběhy ze známa i neznáma“
SPRÁVNÉ ŘEŠENÍ 2.KOLA
3. KOLO - ZADÁNÍ
1. Kdo se bojí výšek, by na něj vstupovat neměl. Nejdelší visutý most světa je
výzvou a také jedinečným zážitkem. Je v provozu od května roku 2022. Jedná se
tak o novou atrakci, která vede od chaty Slaměnka v části Velká Morava na
hřeben hory Chlum. V Pardubickém kraji tak najdete unikátní stavbu, kterou
budou znát na celém světě. Se svými 721 metry je totiž vůbec tím nejdelším
visutým mostem. Americký časopis Time ho dokonce zařadil mezi 50 nejlepších
míst světa. Napiš jméno……………………………….
2. V tomto městě jsem již byla několikrát. Pokaždé vás překvapí jinak. V roce 1873
se v jeden celek spojily části Buda, Obuda a Pešť. Mezi místními je vžito i jen
zkrácené označení Pešť a to proto, že kdysi žila většina obyvatel právě v Pešti. Na
rozloze 525 km² bydlí 1 723 000 lidí. Většina z nich jsou Maďaři, ale ojediněle
narazíte také na Němce nebo Slováky. Napiš název města…………………………..
3. Známé jsou už kolem 5 000 let a pořád nabízejí spoustu tajemství. Jaká je
největší, k čemu sloužily a proč je dobré se za nimi vypravit? Jsou unikátní stavby,
které se budovaly hlavně za účelem použití jako hrobky. Uvnitř odpočívaly těla
mocných králů (faraonů) nebo jejich nejbližších rodinných příslušníků. Jsou velmi
staré a odhadem tu s námi jsou už 4 500 až 5 500 let. Podle archeologů se stavěly
od dob vlády panovníka Džosera až do doby prvního krále 18. dynastie Ahmose I.
Jsou tak dokonce starší než starobylé Athény.
4. Toto malé městečko v Nizozemsku obývá jen kolem 3 tisíc občanů. Nabízí
unikátní způsob dopravy, a ne nadarmo dostalo i svou přezdívku. Nizozemské
Benátky byly založeny už ve 13. století. V současnosti je většina města „pod
vodou“ a není možné se tu pohybovat obvyklými dopravními prostředky. V
centru jsou auta dokonce zakázána. Při návštěvě je tak nejlepší, když si
pronajmete loďku a vyrazíte na poklidnou obhlídku. Název městečka je…………….
5. Jsou hlavním městem Řecka a nabízí unikátní místo se starobylými
památkami. Vydejte se na cestu časem zpět, stojí to za to. Byly kolébkou západní
civilizace, filozofie a demokracie. Mezi nejznámější památky se řadí Parthenón na
Akropoli nebo olympijský stadion. Hlavním městem Řecka se oficiálně staly v roce
1834. Dnes jsou jedním z největších ekonomických center v jihovýchodní Evropě.
Přístav Pireus je pak největším osobním přístavem v Evropě a druhým na světě.
6. Unikátní spojení historického centra, písečných pláží, skvělé kuchyně a
úžasných lidí budete milovat. V češtině můžete používat název Kamenné město.
Důvodem je materiál, ze kterých jsou postaveny historické budovy. Korálový
kámen se těží uvnitř ostrova a je tedy nejdostupnějším prvkem. Není žádným
městečkem, obývá ho na 200 tisíc místních lidí. V roce 2000 se dočkalo zápisu na
Seznam světového kulturního dědictví UNESCO. Na ostrově se nachází i letiště a
dopravovat se nemusíte jenom lodí. Obyvatelé jsou velmi různorodí a seznámit
se můžete s Araby, Afričany, Indy, ale i Evropany. I díky tomu je zdejší kuchyně
směsí těchto kultur. Napiš název města a ostrova…………………………………..
7. Bývalo městem, které se dochovalo v podobě zřícenin do naší doby. Mayské
město je nyní spíše zříceninou. Můžeme být ale rádi, že spousta z unikátní kultury
se dochovala. Město se nachází na mexickém Yucatánském poloostrově. Jeho
vývoj probíhal mezi lety 600 až 1500 našeho letopočtu. Název je odvozem od
mayského sousloví, což v překladu znamená na okraji studny. Je to novodobý div
světa. Název města je………………………………
8. Jako obrovská, na pět částí rozřezaná pizza s mnoha barevnými toppings
vypadá město New York z výšky. Když sem zavítáte poprvé, musíte se
rozhodnout, do kterého z dílů se pořádně zakousnete. Do ……………,
……………………., ……………………… či ………………. Islandu? Většina lidí zůstane
pochopitelně u …………………………...
9. Město žije dneškem a na zítřek se neptá. Naplno. Vítejte v jedné z geologicky
nejnepředvídatelnějších a seismicky nejaktivnějších oblastí Evropy i světa.
V oblasti, které dominuje dvojitě rozeklaný vrchol Vesuvu. Jediné sopky na
evropském kontinentu, která hrozí celému zálivu. Napiš název
města………………………
10. Hlavním tahákem Azorských ostrovů je ostrov ……………………. Spoje na tento
ostrov létají z Německa, Anglie, Portugalska, ale i Kanady a USA. Má horká
vulkanická jezera, čajové plantáže i cozido, které se „vaří“ zakopané v horké
půdě.
Svoje odpovědi zasílejte na adresu zdenka.jelinska@zslenesice.com
TABULKA VÝSLEDKŮ:
Zeměpisná soutěž 2024 |
P |
O |
Jméno a příjmení |
1 |
2 |
Tomáš Chaloupka |
28 |
10 |
Anežka Arnoštová |
31 |
10 |
Marek Borč |
32 |
9 |
Michal Málek |
28 |
10 |
Lukáš Chaloupka |
28 |
10
|
Stela Patrovská |
28 |
9 |
Marie Černáková |
31 |
10 |
Ve vzdělávání dětí v přípravné tříde je klíčové nejenom kladení důrazu na jazykovou, grafomotorickou, hudební a výtvarnou výchovu, ale také na rozvoj matematické představivosti. V naší přípravné třídě opakujeme základní matematické koncepty, včetně čísel, geometrických tvarů, číselných řad a přiřazování čísel k danému počtu. Prostřednictvím hravých aktivit a interaktivních cvičení podporujeme děti ve vytváření silných základů pro budoucí matematické dovednosti.
Děkuji, všem, kteří jste se zapojili a poslali odpovědi na 1.kolo zeměpisné soutěže.
OTÁZKY 2.KOLA:
Dnes na tebe čekají města, která v budoucnu určitě stojí za návštěvu.
Představ si město, které nikdy nespí…je jako džungle, poseté zelenými smaragdy a mrakodrapy. Ve velkém jablku můžeš potkat Supermana, nebo posnídat se sochou Svobody……………………………….
Odpovědi odešli na zdenka.jelinska@zslenesice.com do 8. března 2024.
VÝSLEDKY 1.KOLA
Zeměpisná soutěž 2024 |
P |
O |
Č |
E |
T |
|
K |
O |
L |
|
10 |
|
Jméno a příjmení |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Celkem bodů |
|
Tomáš Chaloupka |
28 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anežka Arnoštová |
31 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Marek Borč |
32 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Michal Málek |
28 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lukáš Chaloupka |
28 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Stela Patrovská |
28 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Marie Černáková |
31 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
V sobotu 24. 2. se turistický kroužek vydal do Zeměch na tradiční masopustní veselici. Po příjezdu nás místní vřele přivítali a na náměstí jsme si pochutnali na tradičních masopustních dobrotách. Děti si užily bohatý program s tradiční hudbou a veselím. Vrcholným okamžikem byl průvod uličkami Zeměch, kde jsme se přidali k místním obyvatelům v tanci a hudbě. Tento výlet nám přiblížil masopustní kulturu a tradice.
Ve středu 21. 2. se konal celoškolní projektový Den Superhrdinů.
Již během přípravy na projektový den se žáci seznámili s komiksovou tvorbou, představovali si navzájem oblíbené komiksové hrdiny a superhrdiny. Zamýšleli se nad tím, že superhrdina a hrdina není jen komiksový nebo filmový. Dokázali jmenovat celou řadu hrdinských a superhrdinských profesí a činů. Jednotlivě nebo společně tvořili vlastní komiks.
Ve středu 21. 2. pak přišli žáci v kostýmu svého oblíbeného hrdiny nebo superhrdiny. Během promenády masek se na prvním stupni všichni Superhrdinové představili a soutěžilo se o nejlepší superhrdinský kostým.
Žáci druhého stupně si pro mladší spolužáky připravili sportovní i edukativní program, v rámci kterého si Superhrdinové zasoutěžili vědomostně i dovednostně, závodilo se v tělocvičně školy, viděli a vyzkoušeli si základy první pomoci a mohli se vyfotografovat v připraveném fotokoutku.
Na příjemně strávený den můžeme vzpomínat ještě na výstavě vytvořených komiksů, které vznikaly během přípravy nebo přímo při projektovém dnu.
Děkujeme všem zúčastněným za vysokou dávku radosti a dobré nálady. Žákům druhého stupně také za dobré nápady, jak zaujmout mladší spolužáky a velkou míru trpělivosti s malými Superhrdiny.
Ve středu jsme měli ve škole projektový den - SUPERHRDINOVÉ. Děti se převlékly do masek superhrdinů - Spiderman, Batman, kočka a beruška. Hrály jsme spoustu her, některé byly sportovní a jiné testovaly naše znalosti. Nakonec jsme si všichni sami vytvořili komiks - PERNÍKOVÁ CHALOUPKA.
Děti si užily den plný her, soutěží a tvorby vlastních komiksů.
© 2024 Základní škola Lenešice, okres Louny, Kontaktovat webmastera, Prohlášení o přístupnosti
ANTEE s.r.o. - Tvorba webových stránek, Redakční systém IPO