Ahoj soutěžící,
v minulém kole jste poznávali místa z fotografií. Vedli jste si naprosto skvěle. V dnešním sedmém kole jsem vám namalovala osm rébusů. Vaši úkolem bude vyluštit města, stát a řeku. Držím vám palce. Odpovědi posílejte do1. června 2024 na adresu: zdenka.jelinska@zslenesice.com
TABULKA PRŮBĚŽNÉHO POŘADÍ:
Zeměpisná soutěž 2024 |
P |
O |
Č |
E |
T |
|
Jméno a příjmení |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Tomáš Chaloupka |
28 |
10 |
10 |
10 |
24 |
14 |
Anežka Arnoštová |
31 |
10 |
10 |
10
|
27
|
17 |
Marek Borč |
32 |
9 |
10 |
10 |
26 |
17 |
Michal Málek |
28 |
10 |
10 |
10 |
25
|
17
|
Lukáš Chaloupka |
28 |
10 |
10 |
10
|
24
|
14 |
Stela Patrovská |
28 |
9 |
10 |
10
|
26
|
17
|
Marie Černáková |
31 |
10 |
9 |
10 |
26 |
16 |
David Haspeklo |
30 |
10 |
10 |
10 |
27 |
15 |
Letos jsme vyzkoušeli ve škole několikrát učící se skupiny. Skupinka 3 učitelů si najde společné téma (metodu, text, aktivitu…) připraví vyučovací hodinu napříč školou, odučí a následně pak ve skupině vyhodnotí. Vzniklo tak mnoho společně připravených hodin v mnoha skupinách našich učitelů.
Pampeliška záchranářka bylo téma pro 1. 5. 6., 8. a 9. třídu. Hodinu odučily postupně 4 učitelky, některá i ve více třídách. Žáci pracovali s textem, dozvěděli se novinky o pampelišce, někteří uvařili med či prožili jinou kreativní činnost a také vytvořili životabáseň. Podívejte se, jak se povedly.
Jana Ledvinová
Přece jen se v kole pátém objevily trochu jiné odpovědi u každého z vás, ale i tak jste si s otázkami poradili skvěle. V dnešním kole na vás čeká 17 fotografií. Vaším úkolem bude napsat ke každé fotografii město, stát a světadíl, kde byly snímky pořízeny.
Svoje odpovědi zašlete na zdenka.jelinska@zslenesice.com do 18.5.2024
Zadání 6.kola: viz foto
Tabulka průběžného pořadí:
Zeměpisná soutěž 2024 |
P |
O |
Č |
E |
T |
Jméno a příjmení |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Tomáš Chaloupka |
28 |
10 |
10 |
10 |
24 |
Anežka Arnoštová |
31 |
10 |
10 |
10
|
27
|
Marek Borč |
32 |
9 |
10 |
10 |
26 |
Michal Málek |
28 |
10 |
10 |
10 |
25
|
Lukáš Chaloupka |
28 |
10 |
10 |
10
|
24
|
Stela Patrovská |
28 |
9 |
10 |
10
|
26
|
Marie Černáková |
31 |
10 |
9 |
10 |
26 |
David Haspeklo |
30 |
10 |
10 |
10 |
27 |
Školní kolo
V průběhu minulého týdne proběhla v naší škole „Zeměpisná olympiáda“ napříč všemi ročníky. Zvláštní byla v tom, že si ve třídách mohli žáci postavit svoje týmy. V nich pak odpovídali na všetečné otázky z několika okruhů v „Geografii“. Informace vyhledávali i pomocí atlasu.
Výsledky :
6.třída
7.třída
8.třída
9.třída
Mgr. Zdeňka Jelinská
Ahoj soutěžící, v minulém kole jste na sebe prozradili, jak jste vynalézaví . V dnešním kole to tak jednoduché mít nebudete. Představím vám 10 úryvků z různých příběhů, ve kterých budete muset doplňovat slova a ke každé otázce ještě připište stát, kde se příběh odehrával. Držím vám palce. Celkem můžete získat 27 bodů. Odpovědi posílejte do 30. dubna 2024.
ZADÁNÍ: 5. KOLO
Mgr. Zdeňka jelińská
TABULKA PRŮBĚŽNÉHO POŘADÍ:
Zeměpisná soutěž 2024 |
P |
O |
Č |
E |
Jméno a příjmení |
1 |
2 |
3 |
4 |
Tomáš Chaloupka |
28 |
10 |
10 |
10 |
Anežka Arnoštová |
31 |
10 |
10 |
10
|
Marek Borč |
32 |
9 |
10 |
10 |
Michal Málek |
28 |
10 |
10 |
10 |
Lukáš Chaloupka |
28 |
10 |
10 |
10
|
Stela Patrovská |
28 |
9 |
10 |
10
|
Marie Černáková |
31 |
10 |
9 |
10 |
David Haspeklo |
30 |
10 |
10 |
10 |
Dne 17. 4. 2024 se vybraní žáci: David Kaleja, Eliška a Lenka Šťastná, Václav Müller, Václav Vojtěcký, Eva Charvátová, Magdalena Zemanová, Zdeněk Suk, Vojtěch Koubek, Matěj Šatoplet a Martin Velík zúčastnili oblastního kola Olympijského odznaku. Soutěžilo se ve čtyřech disciplínách: trojskok, sedy lehy, švihadlo a hod medicinbalem. Výkony našich žáků byly reprezentativní. Eliška Šťastná získala krásné 3. místo v kategorii jednotlivců a David Kaleja obsadil 4. místo. Oba naši reprezentanti se tak kvalifikovali na postup do kraje, který se uskuteční dne 17. 5. 2024 v Klášterci nad Ohří.
Všem našim žákům děkujeme za vzornou reprezentaci školy.
Jan Dvořák
Zeměpisná soutěž “ Příběhy ze známa i neznáma“
SPRÁVNÉ ŘEŠENÍ 2.KOLA
3. KOLO - ZADÁNÍ
1. Kdo se bojí výšek, by na něj vstupovat neměl. Nejdelší visutý most světa je
výzvou a také jedinečným zážitkem. Je v provozu od května roku 2022. Jedná se
tak o novou atrakci, která vede od chaty Slaměnka v části Velká Morava na
hřeben hory Chlum. V Pardubickém kraji tak najdete unikátní stavbu, kterou
budou znát na celém světě. Se svými 721 metry je totiž vůbec tím nejdelším
visutým mostem. Americký časopis Time ho dokonce zařadil mezi 50 nejlepších
míst světa. Napiš jméno……………………………….
2. V tomto městě jsem již byla několikrát. Pokaždé vás překvapí jinak. V roce 1873
se v jeden celek spojily části Buda, Obuda a Pešť. Mezi místními je vžito i jen
zkrácené označení Pešť a to proto, že kdysi žila většina obyvatel právě v Pešti. Na
rozloze 525 km² bydlí 1 723 000 lidí. Většina z nich jsou Maďaři, ale ojediněle
narazíte také na Němce nebo Slováky. Napiš název města…………………………..
3. Známé jsou už kolem 5 000 let a pořád nabízejí spoustu tajemství. Jaká je
největší, k čemu sloužily a proč je dobré se za nimi vypravit? Jsou unikátní stavby,
které se budovaly hlavně za účelem použití jako hrobky. Uvnitř odpočívaly těla
mocných králů (faraonů) nebo jejich nejbližších rodinných příslušníků. Jsou velmi
staré a odhadem tu s námi jsou už 4 500 až 5 500 let. Podle archeologů se stavěly
od dob vlády panovníka Džosera až do doby prvního krále 18. dynastie Ahmose I.
Jsou tak dokonce starší než starobylé Athény.
4. Toto malé městečko v Nizozemsku obývá jen kolem 3 tisíc občanů. Nabízí
unikátní způsob dopravy, a ne nadarmo dostalo i svou přezdívku. Nizozemské
Benátky byly založeny už ve 13. století. V současnosti je většina města „pod
vodou“ a není možné se tu pohybovat obvyklými dopravními prostředky. V
centru jsou auta dokonce zakázána. Při návštěvě je tak nejlepší, když si
pronajmete loďku a vyrazíte na poklidnou obhlídku. Název městečka je…………….
5. Jsou hlavním městem Řecka a nabízí unikátní místo se starobylými
památkami. Vydejte se na cestu časem zpět, stojí to za to. Byly kolébkou západní
civilizace, filozofie a demokracie. Mezi nejznámější památky se řadí Parthenón na
Akropoli nebo olympijský stadion. Hlavním městem Řecka se oficiálně staly v roce
1834. Dnes jsou jedním z největších ekonomických center v jihovýchodní Evropě.
Přístav Pireus je pak největším osobním přístavem v Evropě a druhým na světě.
6. Unikátní spojení historického centra, písečných pláží, skvělé kuchyně a
úžasných lidí budete milovat. V češtině můžete používat název Kamenné město.
Důvodem je materiál, ze kterých jsou postaveny historické budovy. Korálový
kámen se těží uvnitř ostrova a je tedy nejdostupnějším prvkem. Není žádným
městečkem, obývá ho na 200 tisíc místních lidí. V roce 2000 se dočkalo zápisu na
Seznam světového kulturního dědictví UNESCO. Na ostrově se nachází i letiště a
dopravovat se nemusíte jenom lodí. Obyvatelé jsou velmi různorodí a seznámit
se můžete s Araby, Afričany, Indy, ale i Evropany. I díky tomu je zdejší kuchyně
směsí těchto kultur. Napiš název města a ostrova…………………………………..
7. Bývalo městem, které se dochovalo v podobě zřícenin do naší doby. Mayské
město je nyní spíše zříceninou. Můžeme být ale rádi, že spousta z unikátní kultury
se dochovala. Město se nachází na mexickém Yucatánském poloostrově. Jeho
vývoj probíhal mezi lety 600 až 1500 našeho letopočtu. Název je odvozem od
mayského sousloví, což v překladu znamená na okraji studny. Je to novodobý div
světa. Název města je………………………………
8. Jako obrovská, na pět částí rozřezaná pizza s mnoha barevnými toppings
vypadá město New York z výšky. Když sem zavítáte poprvé, musíte se
rozhodnout, do kterého z dílů se pořádně zakousnete. Do ……………,
……………………., ……………………… či ………………. Islandu? Většina lidí zůstane
pochopitelně u …………………………...
9. Město žije dneškem a na zítřek se neptá. Naplno. Vítejte v jedné z geologicky
nejnepředvídatelnějších a seismicky nejaktivnějších oblastí Evropy i světa.
V oblasti, které dominuje dvojitě rozeklaný vrchol Vesuvu. Jediné sopky na
evropském kontinentu, která hrozí celému zálivu. Napiš název
města………………………
10. Hlavním tahákem Azorských ostrovů je ostrov ……………………. Spoje na tento
ostrov létají z Německa, Anglie, Portugalska, ale i Kanady a USA. Má horká
vulkanická jezera, čajové plantáže i cozido, které se „vaří“ zakopané v horké
půdě.
Svoje odpovědi zasílejte na adresu zdenka.jelinska@zslenesice.com
TABULKA VÝSLEDKŮ:
Zeměpisná soutěž 2024 |
P |
O |
Jméno a příjmení |
1 |
2 |
Tomáš Chaloupka |
28 |
10 |
Anežka Arnoštová |
31 |
10 |
Marek Borč |
32 |
9 |
Michal Málek |
28 |
10 |
Lukáš Chaloupka |
28 |
10
|
Stela Patrovská |
28 |
9 |
Marie Černáková |
31 |
10 |
Dnes proběhl ve škole další projektový den „Superhrdinové“.
V rámci dílny psaní či pisatelské lekce rozvíjíme fantazii, předvídání, hypotézy. Tentokrát bylo v 6. třídě tématem zkoumání obsahu nákupního košíku. Žáci nejprve diskutovali o svých myšlenkách, názorech a důvodech, proč by si mohl některé potraviny zákazník vybrat. Některé nápady byly velmi humorné.
Následně každý žák vytvořil z letáků a papíru svůj vlastní nákupní košík s utajeným záměrem výběru.
Pak přišla pisatelská část. Žáci si vylosovali jeden připravený nákupní košík a plnili pisatelský úkol: Představ si, že ve frontě u pokladny stojí člověk, jenž má ve svém košíku přesně tento nákup. Kdo to je? Co ho k tomuto nákupu vedlo? Proč chce nakoupit právě tyto výrobky. Napiš 8-10 vět.
Tato aktivita nejenže podporovala povědomí o zdravém stravování, ale také rozvíjela schopnost vyjádřit své myšlenky. Zároveň posilovala empatii a porozumění pohledu druhých, když žáci hádali obsah a motivaci vylosované osoby. Mnohokrát jsme se zasmáli a dobře se pobavili.
Kateřina Fiřtová, Jana Ledvinová
© 2024 Základní škola Lenešice, okres Louny, Kontaktovat webmastera, Prohlášení o přístupnosti
ANTEE s.r.o. - Tvorba webových stránek, Redakční systém IPO