Fulltextové vyhledávání

Aktuality ze školy

Štítky:

Masopust 2023

Únor je doba Masopustu, proto i naše škola uspořádala masopustní dopoledne.

Nejprve si každá třída připravila občerstvení. Všichni se toho ujali senzačně! K ochutnávce byli například ovocné špízy, muffiny, pizza šneci, pomazánky, dorty, bábovky, buchty, škvarkové placky, koláčky, jednohubky, toasty aj.

Poté byl tradiční průvod. Žáci a učitelé vyrazili naší vesnicí za doprovodu hudby. Poslední třešničkou na dortu byla ochutnávka občerstvení s čajem.
Celá akce se vydařila a těšíme se na další společně strávený den.

Autor: Zuzana Charvátová Publikováno 24. 2. 2023 21:59

Bruslení 1.2.2023

Bruslení je skvělá zábava, která bezpochyby patří mezi zimní radovánky. I na naší škole je mnoho nadšených bruslařů, kteří rádi a s chutí využili nabídky zabruslit si na Zimním stadioně v Lounech. Na ledě vládla pohoda a děti si bruslení v partě svých spolužáků užili.

Autor: Ing. Daniela Pechová Publikováno 1. 2. 2023 22:07

Krůček po krůčku…….EPIZODA 8

Epizoda osmá je poslední z našeho letošního lyžařského a snowboardového výcvikového kurzu 2023.Večer proběhlo slavnostní ukončení kurzu. Ráno, pohledy z okna naší horské chaty napovídají, že přes noc venku opět sněžilo a s křupáním sněhu pod botami jsme odešli na poslední skvělou snídani v podobě švédského stolu. Rozloučili jsme se s personálem a šli se dobalit a připravit k odjezdu. Autobus přijel ve smluvenou hodinu. Naložili jsme výstroj i výzbroj a příjemně unaveni odjeli domů, kde na nás všechny čekali rodiče.

LVK a SVK 2023 je minulostí. Přejeme vám krásný zbytek zimy a vypravte se brzy opět na hory.

S a L

Autor: Mgr. Zdeňka Jelińská Publikováno 29. 1. 2023 0:17

Krůček po krůčku…..Epizoda sedmá

Včera jsme psali o magičnosti hor, také o paní mlze, která se ukáže, pozlobí a vyvede opět na dobrou cestu. Dnes byl poslední den našeho praktického výcviku, zítra se vracíme do svých domovů. Cílem našeho výcvikového kurzu bylo osvojení sizákladních lyžařských a snowboardových dovedností na úrovni bezpečného pohybu na lyžích i snowboardu. Také zvládnutí základních technik jako jsou výstupy, oblouky, sjezd, obraty a bezpečné zastavení. Součástí toho všeho je i osvojení si bezpečného chování na vlecích, sjezdovkách, ohleduplnost mezi ostatními účastníky zimních sportů. Letos jsme opravdu poctivě sjížděli a využívali každou chvilku. Každý  si mohl ověřit svojí fyzickou kondici, zodpovědnost, disciplínu, vytrvalost, cílevědomost, ale i trochu té zdravé soutěživosti, která se nám bude v životě určitě hodit. Neméně důležité jsou společné prožitky mezi spolužáky i instruktory, veselé chvíle, ale i naše přešlapy. Někdo by mohl říci, ty se přece k lyžařské technice náramně hodí….ano odšlapy, přešlapy, ze kterých si do dalšího života vezmeme ponaučení.

Krůček po krůčku se všichni, kteří stáli na lyžích i snowboardu poprvé, naučili lyžovat i na prkně. Máme splněno a těšíme se až vše, co si odvážíme z letošního zimního kurzu použijeme třeba na dalších horských cestách se svými rodiči, a budeme se dále zdokonalovat.

Děkujeme

Autor: Mgr. Zdeňka Jelińská Publikováno 28. 1. 2023 0:39

Krůček po krůčku……EPIZODA 6

Krušné hory se mohou pyšnit spoustou tajemných příběhů, do kterých jsme se zapsali myslím i my lyžaři a snowboarďáci z naší školy. Píše se rok 2023 a naše první stránky zimních příběhů se zde začaly psát v roce 2010, což dokládají záznamy v kronice v horském středisku PAM. Region těchto hor je doslova magický a s ním jsou čarovné i příběhy, které se dobře nejen píší a vypráví, také vám zůstanou do konce v života v cestovatelských a prožitých vzpomínkách. Vedle oné magičnosti každý, kdo hory navštívil ví, že krajem putuje po stovky let Marcebila, která umí přivolat mlhy a zároveň vám ukázat cestu z krušných mlh. Dá se říci, že i my se s ní setkáváme každý výcvik, kdy se k nám v mlze přikrade nějaký úraz či nedorozumění a my hledáme cestu ven a dokážeme si brát ponaučení, aby se ta mlhovina objevovala méně a méně. I dnes se nám na svahu pletla do cesty a trošku nás pozlobila. Přesto jsme se snažili poctivě trénovat a zdokonalovat v každé jízdě z kopce dolů i na vleku. Pohled na okolí zapadané sněhem je, jak již jsme napsali magický.

Mlha přede mnou mlha za mnou….

Autor: Mgr. Zdeňka Jelińská Publikováno 26. 1. 2023 21:41

Krůček po krůčku ….EPIZODA PÁTÁ

Výcvikový kurz se docela rychlými kroky přehoupl do svojí druhé poloviny. Dnešek byl ve znamení relaxace a načerpání nových sil. Ráno prodloužený budíček i snídaně. Následovala teoretická výuka lyžování i snowboardování s praktickými ukázkami na videu. Před obědem ještě oddych při týmovém psaní povídky z hor a po obědě turistický výšlap do Jáchymova a tamního lázeňského a saunového světa, kde jsme pobyli tři hodiny a opravdu se krásně zregenerovali. Bylo to moc fajn. Zpátky na Nové město nás vyvezl večerní autobus. Dokonce se skupina našich deváťáků rozhodla jít i zpátky pěšky. Patřila jim za to na večerní schůzce pochvala. Povídky z hor, které dopoledne sepsaly jednotlivé týmy byly přečteny a některé odměněny potleskem. Večerka jako obvykle, protože zítra nás čeká další práce na svahu. Přejeme dobrou noc do údolí.

Autor: Mgr. Zdeňka Jelińská Publikováno 26. 1. 2023 12:26

Krůček po krůčku….EPIZODA 4

Opět se vám hlásíme ze zasněžených Krušných hor. Po včerejší slunečné obloze  se nám dnes představila paní mlha a ukazovala, jak umí čarovat. Během chvíle pokryla sjezdovku na Plešivci a za chvilku se ztratila, aby znovu přišla. To nám však nevadilo v našem snažení se o zdokonalování v jízdě na lyžích či snowboardu. Určitě každý z nás zažil ten pocit, když poprvé sjedete sjezdovku v jednom kuse, ať už na lyžích či snowboardu a nespadnete. A o to více, protože den předtím vyjedete poprvé lanovkou na kopec a v duchu vás popadne strach, když se podíváte směrem dolů, že tohle nemůžete nikdy sjet….A to je právě ten krůček po krůčku, který zdoláváte a máte z toho velikou radost, když se vám to podaří. Zlepšujeme se každým dnem a hodně chceme, a to je nejvíc! Lyžovali jsme od rána až do odpoledních hodin, po obědě relaxační chvilka a procházka. Večer oslava narozenin a předání dvou dortů našim oslavencům. Hodně štěstí a zdraví…..

přejí L a S z Nového Města

Autor: Mgr. Zdeňka Jelińská Publikováno 24. 1. 2023 22:16

Krůček po krůčku ……EPIZODA 3

Dnes jsme vyměnili včerejší sjezdovku na NOWAKU za sjezdovku na Plešivci. Rozdíl na první pohled veliký, hlavně pro nás, kteří stojíme na lyžích i snowboardu poprvé. To, že se někdo odhodlá odjet na lyžařský výcvik znamená, že určitě bude muset překonávat sám sebe i se posunout za hranici svého komfortu. Není až tak jednoduché nazout přeskáče, zapnout a dojít v nich třeba úsek k lanovce. Zrovna tak není lehké zvládnout ovládat těžké boty i lyže, nebo si zvyknout na připoutané obě nohy ke snowboardu. Ale krůček po krůčku si zvykáme a snažíme se odstraňovat strach a obavy, a naopak si jízdu a pohyb na sněhu užívat. Někdy se dostaví i slzy, ale to k tomu patří. Žádný učený z nebe nespadl a snaha se cení nejvíce. A o to jde. Udělali jsme krůček pokrok a zítra se budeme těšit znova. Představte si krásně upravenou sjezdovku, na které jsme skoro sami a k tomu ještě vykoukne slunce.

Zimní paráda, za kterou děkujeme.

L a S ze ZŠ Lenešice

Autor: Mgr. Zdeňka Jelińská Publikováno 23. 1. 2023 21:42

Krůček po krůčku….EPIZODA DRUHÁ

Není nic krásnějšího, než pohled na sněhem pokrytou krajinu, stromy obalené krystalky sněhu, nebo když chytáte padající vločky na jazyk. K tomu jste na lyžařském výcviku s partou svých kamarádů a zažíváte něco, na co budete vzpomínat ještě dlouho, když už základní školu opustíte. Dnes jsme jeli na Boží Dar do Ski areálu Nowako, kde jsme zahájili naší cestu - Krůček po krůčku na lyžích kráčím, snowboard i odvahu s sebou si nosím….Dnešní den jsme si náramně užili na krásném prašanu. Celou noc padal sníh a stále padá a my jsme nadšení, že si lyžařský výcvik můžeme plně užívat. Jsme dvě družstva lyžařů a jedno družstvo snowboardistů. Bydlíme v Novém Městě u Jáchymova v horském středisku PAM. Po dopoledním a odpoledním lyžařském výcviku nás po relaxaci čekaly zimní radovánky a soutěže na sněhu. Už jste někdy zkoušeli plavat ve sněhu, válet sudy, nebo v něm běhat? My dnes podvečer a bylo bezva se doslova koupat v tom čerstvém sněhu. Zítra nás čeká výcvik v dalším ski areálu Krušných hor, na Plešivci. Moc se těšíme a z hor posíláme bílé vločky.

Vaši S a L

Autor: Mgr. Zdeňka Jelińská Publikováno 22. 1. 2023 22:38

Krůček po krůčku……………EPIZODA PRVNÍ

Sobot ve svém životě zažijeme hodně, ale těch, kdy jedete na hory, zas moc není. Dnes ale ta sobota nastala a docela početná banda žáků z naší školy se spolu s instruktory vydala do Krušných hor. Po tříleté pauze se účastníme dalšího výcvikového a snowboardového kurzu. Ještě na začátku minulého týdne to vypadalo, že místo lyží osedláme svoje nohy a turistické botky. Vesmír nás má rád a od středy začalo zde v horách sněžit a nepřestává, tak máme radost, že krůček po krůčku se budeme učit lyžovat a snowboardovat. Do Nového města jsme přijeli akorát na oběd, ubytovali se a vyrazili ven na horský vzduch. Koulovačka byla veliká. Po večeři bude zahájení kurzu a od zítřka…..KRŮČEK PO KRŮČKU jdeme na to .

Držte nám palce a zdravíme z hor.

SNĚŽÍ………

Banda L a S

Autor: Mgr. Zdeňka Jelińská Publikováno 22. 1. 2023 22:34

ČESKO ZPÍVÁ KOLEDY = TRADICE SE VRÁTILA

Jsme rádi, že jsme se mohli letos opět sejít v Kostele sv. Šimona a Judy v Lenešicích s ostatními při dlouhodobě tradiční akci Česko zpívá koledy. Asi 60 lidí si zapívalo 5 koled a 1 píseň. Protože rádi zpíváme, přidali jsme dalších 6 vánočních písní. Nově zazpívaná píseň MODLITBIČKA nám vehnala i slzy do očí. Navzájem jsme se vánočně naladili. Na shledanou příští rok 2023.

Úryvek z písně MODLITBIČKA:

„Prosím vás mějte se rádi,

Prosím vás mějte se rádi,

Prosím vás mějte se rádi.

Mějte se rádi.”

Autor: Mgr. Jana Ledvinová Publikováno 8. 12. 2022 22:33

Halloween 2022

Žáci a učitelé druhého stupně připravili super akci plnou soutěží, her a strašení. Děti plnily různé úkoly – vyvolávaly duchy, ochutnávaly čarodějnické lektvary, hledaly a skládaly slova nebo obrázky. Děti zaujalo halloweenské focení nebo lezení tunelem, moc se jim líbilo zamotávání mumií, lovení jablíček nebo závody na žíněnkách. Akce byla velmi povedená, děti si to moc užily. Moc děkujeme.