Houby, houby,… teorii známe. Víme, kde a jak rostou, jaká je jejich stavba těla, že jsou některé jedlé atd… Tak si to teď musíme také vyzkoušet. Zatím nerostou, ale snad nějaké vylezou …
Houby, houby,… teorii známe. Víme, kde a jak rostou, jaká je jejich stavba těla, že jsou některé jedlé atd… Tak si to teď musíme také vyzkoušet. Zatím nerostou, ale snad nějaké vylezou …
Hádanka v papírové tašce - takto si děti ze čtvrté třídy zpestřili slohovou výuku. Do papírové tašky připravily svým spolužákům překvapení, na tašku vymyslely a nalepily stručný popis věci v tašce – hádanku. Moc nás to bavilo, vymyšlené hádanky byly skvělé.
Při hodinách českého jazyka pracovali žáci ve dvojicích, ve skupině, také každý sám a společně. Hodiny pro ně připravily paní učitelky Šefčíková a Ledvinová a také je odučily. Každý měl svůj text o chlapci či děvčeti. Vyhledával a zapamatoval si informace. Porovnával a hledal návodné indicie pro další úkoly. V hodinách probíhala spolupráce, komunikace, ale také ticho při pisatelském úkolu o sobě. Dětem se aktivity líbily. Těší se na další hodiny v tandemu.
20. 6. se žáci 3. a 4. třídy zúčastnili školního výletu do IQ LANDIE v Liberci. Navštívili planetárium, kde shlédli projekci filmu Cesta časem. Poznali, jak se formovala naše Mléčná dráha, Slunce a Země, a jak vznikl život.
Po obědě a krátkém odpočinku si žáci prošli IQPARK – unikátní zábavné, poučné centrum. Ve 4 patrech si prostřednictvím hry a experimentů v tematicky členěných expozicích vyzkoušeli, že i věda může být zábavná.
Hana Šefčíková a Lada Bulandrová
Žáci 4. třídy velmi děkují 8. třídě za vzorně připravený dětský den na téma řecké báje. Užili jsme si nejen zajímavého vyprávění o bozích, čtvrťáky také čekalo plno říkanek spojených s určitou tématikou. Nejvíce se dětem líbila sfinga s hádankami, přetahování s Áresem, syslování s Afroditou, u Poseidona přenášení vody lžící, piškvorky, ochutnávání jídel a kovář se zlatým jablkem. Ale i ostatní soutěže byly velmi zajímavé. Na konci cesty na nás čekal Zeus s Hérou s ostatními a s mapou k pokladu. Celou cestu žáky doprovázeli Apollón s Athénou. S nimi si žáci užili plno zábavy a vyprávění zajímavého příběhu. Všichni osmáci měli krásné kostýmy a připravené stanoviště v pěkné přírodě v blízkosti Lenešic.
Za skvěle připravený dětský den plný zážitků děkujeme p. zástupci Zlatohlávkovi, p. uč. Šikovi, Danče Tegtmajerové a žákům 8. třídy.
Projekt 4. třídy byl zaměřen na téma " Jak se stavěl hrad". Informace, se kterými se žáci seznámili v hodinách vlastivědy a čtení, využili při plnění jednotlivých úkolů např. bludiště, kvíz, hradní hlavolámání, řešení doplňovaček, tajenek, přiřazování informací atd. V hodinách čtení si žáci četli o hradech, pohádky a pověsti od Boženy Němcové a báje a pověsti o hradech v okolí Loun a Lenešic. Výstupem projektu jsou pracovní listy na téma život na hradě. Čtvrťáci se seznámili s obyvateli hradu, co je např. cimbuří, proč a kde se hrady stavěly. V bludišti hledali cestu do hradu. V hodinách vlastivědy jsme si četli a vyprávěli o životě ve středověkých městech. Žáci si tak odnesli plno informací o životě na hradech a zapojili se tak do celoročního projektu ,,Ten umí to…“.
Děkujeme všem za krásný vánoční dárek – interaktivní tabuli. Udělala nám velikou radost. Obohatíme tak výuku všech předmětů. Žáci se také těšili na vánoční dílny a nadílku od Mikuláše. Dílny proběhly ve školním klubu za přispění pedagogů školy a díky nim si mohly děti ozdobit svůj stromeček. Divadlo VeTři přichystalo nadílku s diplomem u kostela. Byla velmi povedená a zábavná. Nyní se těšíme na vánoční plavání a besídku ve třídě.
Od poloviny září 2021 do konce listopadu stejného roku absolvovala naše skupina žáků ze čtvrté a páté třídy plavecký kurz. Když jsme se poprvé ocitli v bazénu, byli někteří z nás docela vyplašeni, ale většina se na výuku moc těšila. Naše instruktorky, Lenka a Renata, nás těch obav záhy zbavily, když nám začaly povídat o všem, co nás během plaveckého kurzu čeká. Zvládnout jeden nebo dva plavecké způsoby, zvyknout si na vodní prostředí, otužovat svoje tělo, naučit se jednoduché pády a skoky do vody. Nemohli jsme se dočkat, až do vody skočíme a náš plavecký kurz začne. Vodu a vodní prostředí sice každý z nás asi dobře znal, ale přeci jen umět dokonale plavat různé plavecké styly vyžaduje určitý výukový postup. Během něho jsme zjistili že plavání je pohybové učení, v němž mají místo jak dílčí pohyby nohou, paží, dýchání, tak i zvládnutí situací (vlny, hloubka, odolnost organismu na chladnější vodu atd.). Po celou dobu plavecké výuky jsme používali ty nejmodernější plavecké pomůcky, které pomáhají překonat některá úskalí, k nimž je třeba více odvahy, vytrvalosti či houževnatosti (plavecké brýle, nadlehčovací pomůcky atd.). Poslední plavecké hodiny se nesly v duchu vodních her a našeho skotačení ve vodě. Za svoje vodní umění jsme obdrželi diplomy plavce. Ve škole jsme ještě uzavřeli kapitolu plavání povídáním o tom, jak se nám kurz líbil, co jsme se naučili, jak nás to v bazénu bavilo, co nejvíce, a ještě jsme namalovali Lence a Renatě obrázky, které jim jako poděkování předáme na našem „Vánočním plavání“ 16.prosince 2021, na které se moc těšíme.
Ve středu 24.11. čtvrtá třída navštívila Městskou knihovnu Louny. Uvítala je paní knihovnice Hrbková a v besedě se zaměřila na knihy, které by mohly žáky zaujmout. Vybrala například sérii knih Expedice Kolumbus. Zde se čtenáři mohou dostat do různých prostředí a řešit s hrdiny problémy. Další zajímavou knihou byly detektivky Zločinu na stopě, knihy o zvířátkách, encyklopedie i se zvuky, knihy o vesmíru. Také jim přečetla příběh Dosorožec z knihy Puntičkáři. Nakonec jsme si všichni prohlédli celé dětské oddělení a také našli obrázky, které žáci vytvořily ve VV.
Naše výuka plavání pokračuje již šestou lekcí a my se stále zdokonalujeme. Na konci kurzu všichni doufáme, že se zařadíme mezi plavce, získáme pocit jistoty ve vodě a určitou další dovednost v životě, která už nám zůstane po celý náš život. Také víme, že je plavání velmi důležité z hlediska zdraví člověka. Plavání působí na rozvoj dýchání, k relaxaci svalů, na oběhový systém, přispívá k otužování, a hlavně nám lekce přináší velkou radost.
Již měsíc úspěšně pokračuje náš plavecký výcvik, kde se zdokonalujeme v jednotlivých plaveckých stylech a pobytu ve vodě. K tomu s námi paní instruktorky plavání využívají spoustu plaveckých pomůcek, které mají ve výuce svůj význam. Díky nim máme možnost rozložit plavecké techniky na nácvik dílčích pohybů, držet stabilitu těla ve vodě a jak se říká pořádně ve vodě zabrat proti odporu vody. Přispívají také ke zvýšení bezpečnosti plavecké výuky. Samozřejmě se nám nejvíce líbí ty, se kterými zažijeme trochu legrace. Jako je třeba chodník na vodě, otvory na šipku a další.
© 2024 Základní škola Lenešice, okres Louny, Kontaktovat webmastera, Prohlášení o přístupnosti
ANTEE s.r.o. - Tvorba webových stránek, Redakční systém IPO