V pondělí 19.6.2023 proběhlo kroužkování čápů, kteří hnízdí na komíně kotelny 1.stupně. Ornitologové napočítali celkem 5 nových přírůstků.
Gratulujeme!
V pondělí 19.6.2023 proběhlo kroužkování čápů, kteří hnízdí na komíně kotelny 1.stupně. Ornitologové napočítali celkem 5 nových přírůstků.
Gratulujeme!
Letošní dvoudenní třídní výlet sedmé třídy byl plný akce a nevšedních zážitků. Ve středu dne 14. 6. jsme se vydali autobusem do obce Tuřany u Slaného. Obdrželi jsme výzbroj i výstroj a bitva mohla začít. Aktivita s názvem Lasertag byla pro mnohé úplnou novinkou. Na hřišti o rozloze 6 300 m² jsme si užili mnoho zábavy a po ukončení sportovní hry zakončili den chutným obědem.
Druhý den jsme vyrazili po svých do Postoloprt, kde jsme navštívili zámecký park a pochutnali si na dobré pizze, zapečených těstovinách a gyrosu.
V úterý 13. června se v naší třídě objevila nečekaná návštěva. Byla to paní Chovancová z lenešické knihovny a v rukou měla krabici s dortem. Paní knihovnice přišla předat hlavní cenu za obrázek v soutěži Cesta k úspěchu Julince Kosové. Julinka si dort mohla odnést domů, ale rozhodla se o něj podělit s celou třídou.
Moc děkujeme paní Chovancové za uspořádání i vyhodnocení soutěže. A dort? Byl vynikající!
Ivana Pokutová
Celý minulý týden probíhal v duchu zdravé výživy, který vyvrcholil v pátek projektovým dnem Zdravé výživy.
Ten se uskutečnil na dvoře prvního stupně a tentokrát se nesl v duchu soutěžní hry Pevnost Boyard. Každé družstvo (třída) mělo svého Paklíče (učitel/ka), svoje dresy a svůj pokřik. Deset soutěžních a vědomostních úkolů, které byly, jak jinak, na téma zdravého stravování a jídla, bylo rozmístěno po obvodu běžeckého oválu – tedy tvaru, který má i pevnost Boyard. Pět soutěžních zadání bylo spíše vědomostních, u pěti dalších bylo možné získat za splnění žeton. V úkolech se odhadovalo, kolik cukru obsahují dané nápoje, jak má být rozložen výživový talíř, plnily se osmisměrky a tajenky, přebíraly se luštěniny, loupaly brambory. V „pitném režimu“ se přenášela voda, v „sacharidech“ se lovil správný klíček k truhličce s žetonem v mouce, vařených těstovinách, vločkách apod., ve „vitamínech“ se překonávaly překážky a napichoval ovocný špíz, v „bílkovinách“ bylo potřeba ručně ušlehat bílek a nakonec v „tucích“ bylo nutné po překonání překážek zlikvidovat tukovou buňku v podobě nafukovacího balonku.
Získané žetony jednotlivá družstva v druhé části soutěže vyměnila za indicie k tajence. Tu samozřejmě zase tvořila slova vztahující se ke zdravé výživě. Cílem bylo uhodnout a získat tak voucher do Necukrárny. Necukrárny, protože všechny dobroty v ní byly vyrobeny bez použití cukru. K mlsání byly například palačinky plněné „nutelou“ z avokáda a banánu, jáhlové „rafaelo“, makové kuličky, banánové „kukísky“, fazolové muffiny, jahodový cheesecake, ovesné sušenky, ovesno-makový mug cake… Takže mlsat jde hravě zdravě.
Ve 3. třídě proběhl minulý týden projekt, ve kterém se děti seznámily s různými způsoby komunikace. Zjistily, že spolu mohou mluvit beze slov, třeba pomocí gest, že podle výrazu ve tváři se dá poznat, zda je druhý smutný, veselý nebo rozzlobený a že by bylo fajn, kdyby se všichni lidé na světě dokázali domluvit po dobrém. Scénky, různé aktivity, rozhovory a kreslení ve dvojicích děti velmi zaujalo a bavilo.
Těšíme se na příští projekt.
Soutěž AUSTRÁLIE |
P |
O |
Č |
E |
T |
|
K |
O |
Jméno a příjmení |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
Tomáš Chaloupka |
9
|
11 |
11 |
17 |
10 |
21 |
10 |
10 |
Anežka Arnoštová |
9 |
9 |
11
|
13 |
10 |
21 |
9 |
10 |
Marek Borč |
7 |
9 |
11 |
17 |
10 |
22 |
9 |
10 |
Michal Málek |
9 |
10 |
11 |
16 |
10 |
22 |
7 |
10 |
Lukáš Chaloupka |
9 |
11 |
11 |
17 |
10 |
21 |
10 |
10 |
David Haspeklo |
9 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Jan Šatoplet |
7 |
10 |
11 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Stala Patrovská |
9 |
10 |
11 |
15 |
10 |
22 |
5 |
10 |
V úterý 6. června proběhla ve 2. třídě čtenářská lekce pod vedením p. uč. Pazourkové a p. uč. Pokutové. Nejdříve děti zjišťovaly, o čem knížka bude. To brzy a správně vyvodily z obrázků, na kterých byly indicie vedoucí k odpovědi HUSA. Při čtení knížky děti předvídaly, poznávaly cizokrajná zvířata, pobavily se při jejich předvádění a také psaly správné odpovědi do pracovního listu.
Cílem čtenářských lekci je přivést děti ke knížkám a ke čtení.
Ivana Pokutová, Simona Pazourková
Otázky 8. kolo - Austrálie
1.Nejstarší ulice v Austrálii se jmenuje………………………………. Nachází se zde kancelářské budovy, obchody a restaurace. Nedaleko je radnice a Katedrála svatého Andrewa, obě budovy v historickém zachovaném románském stylu.
Napiš název tohoto parku?
9.Toto město představuje ekonomické, průmyslové a kulturní centrum Austrálie. Je považováno za město s poklidnou atmosférou, množstvím parků, zahrad, nábřeží a kolonád. Spokojení zde budou milovníci dobrého jídla, sportu a umění. Mezi nejnavštěvovanější akce se řadí legendární tenisový turnaj Australian Open, závody formulí F1 a dostihy. Napište název města.
Svoje odpovědi odešlete na adresu zdenka.jelinska@zslenesice.com.
Správné odpovědi 7. kola soutěže o Austrálii
Odpovídal Tomáš Chaloupka, 8. třída
2.železo
Tabulka průběžného pořadí
Soutěž AUSTRÁLIE |
P |
O |
Č |
E |
T |
|
K |
Jméno a příjmení |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
Tomáš Chaloupka |
9
|
11 |
11 |
17 |
10 |
21 |
10 |
Anežka Arnoštová |
9 |
9 |
11
|
13 |
10 |
21 |
9 |
Marek Borč |
7 |
9 |
11 |
17 |
10 |
22 |
9 |
Michal Málek |
9 |
10 |
11 |
16 |
10 |
22 |
7 |
Lukáš Chaloupka |
9 |
11 |
11 |
17 |
10 |
21 |
10 |
David Haspeklo |
9 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Jan Šatoplet |
7 |
10 |
11 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Stala Patrovská |
9 |
10 |
11 |
15 |
10 |
22 |
5 |
Už jste někdy byli ve včelím/vosím/ hnízdě? Zní to dost odvážně, že?
Včelím hnízdem se stala naše tělocvična. Postupně je navštívili naši prvňáci s přípravkou, pak předškoláci z MŠ Dobroměřice a před polednem i z MŠ Lenešice.
Nejprve děti zhlédly Večerníčkové představení v podání chlapců z 8. třídy. Postupně přišli Večerníček, Bob a Bobek, Štaflík a Špagetka, Křemílek a Vochomůrka a nechyběli ani Pat a Mat.
Pak už byly v 6 hnízdech připraveny činnosti s robotickými včelkami BEE BOTY pro děti a mládež. Chlapci a děvčata trpělivě vysvětlovali našim malým kamarádům, jak BEE BOT naprogramovat. Postupně se prostřídali. Bee Boti tančili, kreslili, couvali, otáčeli se, hrnuli oříšek do hnízda, hledali cestu a další a další úkoly. V tělocvičně bylo tvořivé ticho, všichni pracovali a užívali si.
Děkuji 8. třídě za přípravu a našim i školkovým dětem, že přijaly naše pozvání a do všech činností se zapojily. Tak zase v příštím roce.
Jana Ledvinová
A jak to vidí osmáci?
V pátek 26.5.2023 se v naší škole uskutečnila akce, kterou jsme připravil my, žáci 8. třídy. Do programu akce jsme si pro mladší děti připravili Večerníčka a poté učení s robotickými včelkami tzv BEE BOTY. Ve Večerníčku jsme si na úvod přichystali samotného Večerníčka, pak přišel na řadu Bob a Bobek, dále pokračovali Štaflík a Špagetka. Předposlední sázeli semínko Křemílek a Vochomůrka a jako poslední zacvičili Pat a Mat.
Samotná příprava nás stála dost sil a občas i trápení. Většina z nás to dělat nechtěla, protože jsme se styděli, ale nakonec jsme se odvážili a pro děti vše udělali. Osobně si myslím, že se to dětem líbilo a paní ředitelka na nás byla pyšná.
Jan Šatoplet, žák 8. třídy.
© 2024 Základní škola Lenešice, okres Louny, Kontaktovat webmastera, Prohlášení o přístupnosti
ANTEE s.r.o. - Tvorba webových stránek, Redakční systém IPO