Fulltextové vyhledávání

3 4
Setkání s budoucími prvňáčky 2024
Zápis do přípravné třídy 4.6.2024
Beseda s mistrem světa v kung-fu
6 7 8 9

Štítky:

Novější 1 3 15 29 43

Devítka na školním výletě

Letos jsme se rozhodli udělat změnu a místo spaní ve škole jsme vyrazili do světa. Vybrali jsme kemp Osek, který měl dobré hodnocení, je na přímé trase vlakem z Lenešic a navíc ne moc daleko.
Na místo jsme přijeli v neděli 11.6. po poledni. Do Oseka jsme přicestovali retrovláčkem z 80.let 20. století. Počasí nám přálo, ani horko ani zima, a zhruba za hodinu a půl jsme byli v kempu.
Ubytovali nás v chatkách. Naše první cesta vedla do místního Tesca, protože jsme neměli objednané jídlo. Děti si nakoupily základní potraviny k přežití školního výletu: brambůrky, sýrové koule, sušenky, nudličkové polévky, Kofoly a jiné chutnosti a zdravosti.
Po obědě a následné siestě se část z nás vrhla na plážový volejbal a druhá část si dala další siestu.
Pátek utekl jako voda, přišel večer, ohýnek, opékání maršmelounů, kriminální dobrodružství s podezřelým chlápkem, který bydlel v kempu. A už bylo tu pondělí, které začalo budíčkem v podobě houkajícího vlaku z nedaleké trati a hukotu motorových pil z přilehlého lesoparku.
V sobotu byl původně plánovaný výlet na 10 km vzdálenou Vlčí rozhlednu. Nicméně, jak jsem viděl otrávené a vyděšené obličeje bez špetky nadšení a také odřené nárty z volejbalu, vyměkl jsem a před polednem jsme vyrazili  na oběd na kebab do místního kiosku. Pak jsme pokračovali na minigolf, který byl hned vedle kempu. Vedle minigolfu bylo i lanové centrum, tak si dobrodružnější povahy také užily a zařádily si v korunách stromů.
Po velenáročném programu ve městě jsme se vrátili zpět do kempu. Museli jsme si nutně odpočinout. Hned, jak jsme nabrali síly, uspořádali jsme další turnaj v plážovém volejbale. Večer tu byl jako voda. Noční klid ve 22:00, zákaz vycházení od 24:00, některé ztracence jsem zaháněl ještě půl třetí v noci.
Úterý už bylo ve znamení balení a úklidu. Počasí se celkem zkazilo, začal foukat studený severní vítr, tak jsme se rozhodli vyrazit domů už po poledni.
I když to nevypadá, rozhodně budeme na náš poslední školní výlet dlouho vzpomínat :-).

P. Randis

Autor: Mgr. Peter Randis Publikováno dnes v 8:00

Výlet - Dvůr Perlová voda

Páťáci vyrazili na dvoudenní výlet do Kostelce nad Ohří do areálu Dvůr Perlová voda. Počasí se vydařilo, koupali se, hráli míčové hry, večer je čekalo dobrodružství na stezce odvahy a užili si také krásné prostředí a servis v celém areálu.

Autor: Mgr. Hana Šefčíková Publikováno 11. 6. 2024 7:16

Skvělý úspěch! 2. a 5. místo!

Vyhodnocení dlouhodobé soutěže "Znáš své město a okolí?" proběhlo v pátek 7.6. 2024 za účasti pana starosty Mgr. et Bc. Milana Rychtaříka na Radnici Města Louny. I naši žáci se této soutěže pravidelně účastní. Jsme pyšní na krásná umístění našich žáků v různých věkových kategoriích:

2.místo: Lukáš Chaloupka – 7. třída,  ZŠ Lenešice

5.místo:Tomáš Chaloupka - 9. třída,  ZŠ Lenešice

Blahopřejeme Lukášovi a Tomášovi za jejich vynikající výkon a děkujeme za skvělou reprezentaci naší školy. Přejeme mnoho dalších úspěchů v budoucích soutěžích!

Jana Ledvinová

Autor: Mgr. Jana Ledvinová Publikováno 10. 6. 2024 21:54

Soutěž "O pohár včelky Máji" v přípravné třídě

Naše přípravná třída se zapojila do výtvarné soutěže "O pohár včelky Máji", kterou připravil Celostátní spolek VČELÍ STRÁŽ. Každé dítě mělo za úkol namalovat včelku, a poté nalepit na plástve, což jsou desky, které včely používají k uchovávání larev, medu a pylu.

Soutěž je zaměřena na podporu dětské kreativity a zvýšení povědomí o významu včel. Odborná porota posoudí všechny práce a vyhodnocení proběhne nejpozději v říjnu 2024.

Těšíme se na výsledky a všem soutěžícím držíme palce.

Autor: Miluše Špeciánová Publikováno 7. 6. 2024 22:30

Lotrando a Zubejda

Včera se osmá a sedmá třída vydala na divadelní představení Lotrando a Zubejda do Mostu.
Napříč předměty kulturní výchovou, českým jazykem jsme se přenesli do krásného
divadelního prostředí abychom se z Čech vydali až do orientálního prostředí, kde si Lotrando
zamiloval Zubejdu a ona jeho. Krásná, výpravná pohádka plná písniček a krásných kostýmů
se všem moc líbila.
Děkujeme
sedmá a osmá třída

Autor: Mgr. Zdeňka Jelińská Publikováno 7. 6. 2024 22:28

Za oponou času: historie školy od roku 1598 až do současnosti

Dne 1. června 2024 se na naší škole uskutečnila výstava s názvem "Za oponou času: historie školy od roku 1598 až do současnosti." Tato výjimečná událost přilákala širokou veřejnost, včetně rodičů, žáků, absolventů a dalších zájemců o historii a vzdělávání.

Výstava nabídla návštěvníkům jedinečnou příležitost nahlédnout do bohaté historie naší školy. Expozice obsahovala řadu zajímavých historických událostí. K vidění byly nejen vzácné fotografie školy, ale také snímky zachycující proměny naší obce v průběhu staletí.

Součástí výstavy byla také možnost obdržet knižní zpracování této události. Kniha, která byla k dispozici, mapuje historii naší školy a obsahuje mnoho fotografií z dřívější doby. Návštěvníci si tak mohli odnést nejen vzpomínky na krásně strávený den, ale i cenný historický materiál, který mohou prozkoumávat i doma.

Výstava "Za oponou času" byla úspěšná a setkala se s velmi pozitivními ohlasy. Děkujeme všem, kteří nás navštívili.

Doufáme, že tento pohled do minulosti inspiroval mnohé k dalšímu studiu a objevování historie naší školy.

Autor: Zuzana Charvátová Publikováno 6. 6. 2024 17:36

PASOVÁNÍ NA ČTENÁŘE 2024

V úterý navštívili prvňáčci knihovnu v Lounech. Přivítal nás rytíř Dobroslav Sečtělý a Knihomolka. Prvňáčci měli za úkol uhodnout názvy českých pohádek a každý přečetl úryvek z pohádky. Na závěr pak museli všichni pokleknout před rytířem Dobroslavem a byli pasováni na čtenáře. Jako odměnu za celoroční námahu dostali všichni placku čtenáře,knížku a časopis.
Děkujeme lounské knihovně za skvělou organizaci a dětem přejeme mnoho dalších přečtených příběhů. :)

Mgr.Blanka Beckertová, Nikola Antonyová

Autor: Nikola Antonyová Publikováno 4. 6. 2024 22:07

Ocenění za literární soutěž Požární ochrana očima dětí a mládeže 2024

V rámci pisatelských dílen, které pravidelně probíhají napříč celou naší školou, jsme se zúčastnili literární soutěže Požární ochrana očima dětí a mládeže, kterou pořádá Sdružení hasičů Čech, Moravy a Slezska.

Žáci 7. a 3. třídy měli za úkol napsat literární práci na téma IZS, na které pracovali cca 2-3 týdny. Nejprve napsali hrubou verzi textu, poté ho konzultovali buď se spolužáky nebo s paní učitelkou a finální text přepisovali do čisté verze.

Žáci se tohoto úkolu zhostili opravdu skvěle a bylo těžké vybrat jen 3 práce z výše zmíněných tříd. Nakonec byly do okresního kola poslány příběhy Pepy Houšky, Ondry Beneše, Vaška Vojtěckého + Matěje Šatopleta ze 7. třídy a ze 3. třídy Nikči Šatopletové, Týnky Vaškové a Kryštofa Müllera.  V obou kategoriích se texty našich žáků líbily a zajistily svým autorům přední místa v žebříčku.

Práce umístěné v okresním kole se odesílaly dále do kola krajského. I tam se nám z přihlášených téměř 1500 dětí podařilo uspět.  Nikolka Šatopletová postupuje do celorepublikového kola, jehož výsledky budou vyhlášeny později. Tak můžete držet palce.

Ocenění žákům přijel předat osobně pan Jaroslav Kosina, starosta OSH Louny.

Máme ohromnou radost, že Vám můžeme představit tyto výsledky.

OKRESNÍ KOLO:

KRAJSKÉ KOLO:

1. místo Nikča Šatopletová

2. místo Ondra Beneš

Všem zúčastněným gratulujeme a přejeme další úspěchy ????

Daniela Tegtmajerová, Simona Pazourková

Autor: Daniela Tegtmajerová Publikováno 4. 6. 2024 22:05

Ozdravný pobyt 6. třídy na Božím Daru 2024

Se 6. třídou jsme jeli na konci května na ozdravný pobyt na Boží Dar. Bydleli jsme v krásných apartmánech a chodili jsme do restaurace na výborné jídlo. Nejvíc se nám líbila procházka na rašeliniště. Také nás bavila kola, to byl největší zážitek, protože jsme omylem dojeli skoro do Německa. Sice nám hodně pršelo, ale paní učitelka nám pořád vymýšlela nějakou zábavu, jako piškvorky, karneval a diskotéku. Jeli jsme i do Jáchymova na prohlídku štoly a v cukrárně nám paní učitelka koupila dobrou zmrzlinu. Skvělé byly i motokáry, kde nás lanovka vytáhla na kopec, který jsme pak sjeli. Hodně se nám líbila stezka odvahy, procházka na Boží vyhlídku a Ježíškova cesta. Z pobytu máme plno zážitků, za které děkujeme paní učitelce Pechové a Símě Vlkové. Na Božím Daru to bylo boží.

Kristýna Čížková a Marek Doležal, žáci 6. třídy

Autor: Ing. Daniela Pechová Publikováno 4. 6. 2024 22:00

Den dětí v mateřské školce 2024

V pátek 31.5.2024 jsme s deváťáky uspořádali pro lenešickou mateřskou školku Den dětí. Naši žáci si připravili 10 soutěžních a sportovních stanovišť, na kterých si malí Kulíškové i větší Zvídálkové mohli vyzkoušet, co všechno dokážou. Celá akce proběhla v pohodovém, radostném duchu, děti si zasoutěžily a nakonec nám i zatančily.
Chtěl bych moc poděkovat našim deváťákům za hladký a pohodový průběh akce. Zároveň bych chtěl vyjádřit poklonu paním učitelkám z MŠ za to, jak s dětmi pracují a jak je vedou.

P. Randis

Autor: Mgr. Peter Randis Publikováno 2. 6. 2024 22:02

Tajemné příběhy z obrázku

Ve 3., 5. a 6. třídě v rámci spolupracujících skupin žaci dostali jeden společný úkol. Každá třída obdržela jeden obrázek, který si společně pečlivě prohlédla. Děti měly za úkol zamyslet se, co na obrázku vidí, a přemýšlet o tom, jaké pocity v nich vyvolává. Diskutovaly o různých detailech a sdílely své první dojmy a nápady.

Poté každý žák napsal svůj vlastní příběh, který podle něj obrázek zobrazuje. Někteří se nechali inspirovat konkrétními postavami či místem, který na obrázku viděli, zatímco jiní se zaměřili na celkovou atmosféru nebo emoce, které v nich obrázek vyvolal. Příběhy se pohybovaly od dobrodružných až po pohádkové, a některé byly dokonce zábavné a humorné.

Výsledky byly velmi povedené a bylo hezké sledovat, jak každý žák v obrázku vidí něco úplně jiného.  Společná aktivita nejen podpořila kreativitu a fantazii dětí, ale také ukázala, jak různá mohou být naše vnímání a interpretace jednoho a téhož obrázku.

Autor: Kateřina Fiřtová Publikováno 31. 5. 2024 22:36

Projekt O Palečkovi 2024

V první třídě jsme měli projekt O Palečkovi. Naučili jsme se básničku O Palečkovi a jeho kamarádech,poté jsme si rozdělili role a následně pohádku dramatizovali. Nakonec jsme pohádku nakreslili a vytvořili tak příběh,kterým jsme vyzdobili chodbu školy.
Projekt O Palečkovi nás zase o něco více přiblížil k literatuře a umění. :)